16 / 04 / 2020
Čas převést byznys do online prostředí
Nebojte se nových cest, které se vyplatí
Online marketing nabral v posledních týdnech na síle, a to z jednoho prostého důvodu. Kamenné prodejny, které byly nuceny svoje podnikání pozastavit kvůli nouzovému stavu, se dostaly do slepé uličky a majitelé se museli začít poohlížet, jak v této době pozměnit svůj byznys, pokud chtějí přežít.
Důsledky aktuální pandemie totiž nebudou jen krátkodobou jednorázovou záležitostí, proto je třeba si uvědomit, že jakmile krize koronavirus odezní, nic nebude jako dřív. Pevně věřím, že majitelé obchodů a další živnostníci se z této nové situace poučí a začnou nad svým byznysem přemýšlet trochu jinak, a to tak, že kromě offlinu začnou objevovat kouzlo a sílu online marketingu.
Bez práce nejsou koláče
Dostat svoje produkty nebo služby na internet by mělo být v zájmu každého podnikatele. Nejenže je to pro zákazníka vysoce komfortní, ale ve skutečnosti se uleví i samotným majitelům prodejen. Tím ale rozhodně nenabádám k uzavření kamenných poboček, ale vybízím k akci vyždímat z obou konceptů to nejlepší.
Celá myšlenka přechodu k online však není tak jednoduchá, jak se může zdát. Největší výzvu vnímám v nákladovosti, problematice použitých technologií a také v možné generační propasti. V této souvislosti tak zřejmě vyvstanou pro podnikatele dvě cesty:
- Majitel (laik) se pustí do přechodu vlastními silami, nechá za sebou hodně chyb a nemalé náklady.
- Opačná cesta bude pochopitelně finančně náročnější, protože majitel osloví marketingovou agenturu nebo online marketingového specialistu, který mu s „transformací“ pomůže.
Další otázkou může být i generační propast, protože lidé středního věku, kteří provozují místní prodejnu, fungují často na principu "nějak to už doklepu". Tento styl řízení vyplývá hlavně z nízké motivace opustit svou zaběhlou letitou pracovní rutinu. Netroufají si na moderní technologie nebo se jim dokonce brání, nechtějí zkoušet cokoli nového, přizpůsobovat se novinkám a "těm internetům", protože doteď vše zvládali bez nich.
Uvedení do praxe
Pokud například provozujete kamennou prodejnu s ovocem a zeleninou na venkově, bylo by efektivní nabídnout zboží zákazníkům i na internetu. Jako první si určitě vytvořte webovou prezentaci, která může být i formou e-shopu. V dnešní době již hotových řešení (např. Shoptet), tak můžete zcela jednoduše vytvořit jednoduchý e-shop, a to včetně zákaznických skupin, třeba se speciálním přístupem k zvýhodněným cenám či speciálním nabídkám. Díky přechodu do onlinu si k vám na prodejnu zákazník přijede vyzvednout bedýnku s objednaným zbožím, čímž se vám uvolní ruce pro další zákazníky, kteří s internetem neumí nebo chtějí nakupovat osobně.
Online marketing můžete dělat i zdarma na Facebooku, a to buď sami nebo do toho více šlápnout a obrátit se na odborníka, který vám připraví marketingový plán –vytvoří vám třeba reklamu na zboží, které potřebujete vyprodat, a to s propagací jen na konkrétní lokalitu. S nástrojem Google Nákupy se zase můžete dostat do Google vyhledávače a opět zacílit na konkrétní oblast prostřednictvím reklamní služby Google Ads. Náklady na online marketing vám tak budou k užitku a přesvědčí vás, že ten online svět není zas tak děsivá neznámá věc.
Statečně kupředu
Je potřeba si uvědomit, že online marketingu se dneska už prakticky nevyhnete. Doporučoval bych se některým novinkám tolik nebránit a otevřít se moderním ekonomickým přístupům, které by současnému offline byznysu mohly pomoc. Zkrátka nehledat důvody, proč to nejde, a naopak hledat způsoby, kudy a proč se na novou online cestu vydat.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Čas převést byznys do online prostředí
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)