14 / 07 / 2020
Nezapomínejte na publikum
Je to důležitá součást marketingové strategie
O tom, že práce s publikem je skutečně důležitá, ať už máte na starosti jakýkoli projekt, není pochyb. Abyste dosáhli úspěšné reklamy, musíte mít přehled nejen o příjemcích vašeho obsahu, ale i o komunikaci a dalších aspektech. A proto vám v tomto článku přiblížím doporučené postupy pro práci s publikem.
Při tvorbě reklamy je potřeba si vždy primárně uvědomit, na koho směrujete reklamní sdělení. Může se jednat o potenciální zákazníky, u kterých chcete vzbudit pozornost, oslovit příjemce, kteří zvažují nákup, nebo vysloveně ty, kteří jsou již ve fázi nákupu. A přesně u těchto různých skupin je vhodné používat různé biddovací strategie a nastavení kampaní tak, aby byla vaše práce co nejvíc efektivní a úspěšná. A jaké jsou tedy best practice týkající se publika?
Povědomí
Pro práci s povědomím publika se nejčastěji využívají demografické údaje, zájmy či vlastní publikum podle zájmů. Cílem těchto kampaní je vždy vybavenost reklamy, takže i z tohoto pohledu byste měli správně zvolit strategie kampaní, např. maximalizaci počtu kliknutí nebo zobrazení.
Zvažování
Pokud se příjemci teprve rozhodují, je doporučeným postupem používat publika s pravděpodobným zájmem. V případě video reklam v Google Ads zase ideálně životní události publika. V rámci strategie kampaní pak budete nejčastěji používat počty zhlédnutí.
Akce
Při opakovaném nákupu použijte remarketingová publika, podobné segmenty publik, vlastní seznamy zákazníků nebo vlastní publikum podle záměru. Strategie kampaní se potom používají pro maximalizaci konverzí, maximalizaci hodnot konverzí nebo cílovou cenu za akvizici (CPA).
Jak vidíte, znalost příjemců vašeho obsahu v různých částech nákupního procesu je velmi důležitá. Jakmile se v této oblasti lépe zorientujete, bude se vám snadněji pracovat nejen se zvolením vhodných publik, ale i s celkovou strategií kampaně.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Nezapomínejte na publikum
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)