Nezapomínejte na publikum

Marek Wiener 14 / 07 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Nezapomínejte na publikum

Je to důležitá součást marketingové strategie

O tom, že práce s publikem je skutečně důležitá, ať už máte na starosti jakýkoli projekt, není pochyb. Abyste dosáhli úspěšné reklamy, musíte mít přehled nejen o příjemcích vašeho obsahu, ale i o komunikaci a dalších aspektech. A proto vám v tomto článku přiblížím doporučené postupy pro práci s publikem.
 
Při tvorbě reklamy je potřeba si vždy primárně uvědomit, na koho směrujete reklamní sdělení. Může se jednat o potenciální zákazníky, u kterých chcete vzbudit pozornost, oslovit příjemce, kteří zvažují nákup, nebo vysloveně ty, kteří  jsou již ve fázi nákupu. A přesně u těchto různých skupin je vhodné používat různé biddovací strategie a nastavení kampaní tak, aby byla vaše práce co nejvíc efektivní a úspěšná. A jaké jsou tedy best practice týkající se publika?
 
Povědomí
Pro práci s povědomím publika se nejčastěji využívají demografické údaje, zájmy či vlastní publikum podle zájmů. Cílem těchto kampaní je vždy vybavenost reklamy, takže i z tohoto pohledu byste měli správně zvolit strategie kampaní, např. maximalizaci počtu kliknutí nebo zobrazení.
 
Zvažování
Pokud se příjemci teprve rozhodují, je doporučeným postupem používat publika s pravděpodobným zájmem. V případě video reklam v Google Ads zase ideálně životní události publika. V rámci strategie kampaní pak budete nejčastěji používat počty zhlédnutí.
 
Akce
Při opakovaném nákupu použijte remarketingová publika, podobné segmenty publik, vlastní seznamy zákazníků nebo vlastní publikum podle záměru. Strategie kampaní se potom používají pro maximalizaci konverzí, maximalizaci hodnot konverzí nebo cílovou cenu za akvizici (CPA).
 
Jak vidíte, znalost příjemců vašeho obsahu v různých částech nákupního procesu je velmi důležitá. Jakmile se v této oblasti lépe zorientujete, bude se vám snadněji pracovat nejen se zvolením vhodných publik, ale i s celkovou strategií kampaně.

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Nezapomínejte na publikum

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Využití demografických údajů v reklamě

    Využití demografických údajů v reklamě

    Víc informací o publiku, víc konverzí

    ZOBRAZIT
  • Pojďte se seznámit s video formáty!

    Pojďte se seznámit s video formáty!

    Letní škola reklamy je tady

    ZOBRAZIT
  • Tvorba videoreklamy pomocí strategie ABCD

    Tvorba videoreklamy pomocí strategie ABCD

    Mějte ale k ruce zkušené kreativce

    ZOBRAZIT