
20 / 03 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
3 problematické typy klientů
Můžou vám poměrně zkomplikovat práci
Po delší době jsem pro vás připravil odlehčený článek na téma, s jakými náročnými klienty se můžete v online marketingu potkat. V poslední době jsem si totiž uvědomil, že někteří klienti nerozeznají, jak vypadá přínosná spolupráce a co už je na hranici únosnosti. Jinak rozsáhlou oblast se vám budu snažit přiblížit na třech vzorových příkladech komplikovaných zákazníků, se kterými jsem spolupracoval.
Nový/nezkušený klient
Je typickým příkladem klienta, který nedokáže uvažovat v rámci onlinu. Doposud se nespálil u žádné z větších agentur nebo nemá žádné zkušenosti, a zároveň neví, co by od služby online marketingového specialisty měl očekávat. Netuší, za jak dlouho by měl chtít vidět výsledky nebo kdy by se měla spustit určitá kampaň. A to už vůbec nemluvím o dlouhodobějších úkolech a způsobech vyhodnocování a reportingu.
Opatrný klient
Do této skupiny zákazníků bych zařadil klienty, pro které je informovanost na prvním místě. Kolikrát jsem se setkal s člověkem, který raději „prosedí“ několik hodin nad tématem naší spolupráce, než aby tuto odbornou část nechal na mně. Charakteristickým prvkem tohoto klienta je také fakt, že neřeší podstatu věci, ale spíše banální záležitosti. Logika myšlení online marketéra a zákazníka se tak bohužel diametrálně liší. Pracovní postup pak spočívá v tom, že se často čeká na schválení většiny kroků, což nevěstí efektivní spolupráci.
Konzervativní klient
Zde jsem zase zjistil, že přílišná informovanost o postupech práce na projektech není úplně vhodná. Konzervativní zákazníci se zbytečně vyptávají na detaily, což ztěžuje a zpomaluje marketérovu práci. Úplně nejhorší situace, která může nastat, je podrobné vysvětlování, jak přesně budu pracovat.
Výše jsem zmínil tři problematické skupiny klientů. Ty ideální není potřeba víc přibližovat – většinou sem patří poctiví profesionálové, lidé zapálení do e-commerce nebo svého byznysu, který je pro ně často rodinným projektem nebo spíš životním dílem.
Tento článek vede k zamyšlení, že pokud svěříte marketing agentuře nebo freelancerovi, je důležité mu důvěřovat, a pokud to je možné, co nejvíce práce nechat na něm. Klient se tak automaticky dostává do role pozorovatele. Vhodným způsobem, jak může sám zákazník přiložit ruku k dílu, je určitě společný brainstorming a rozvíjení myšlenek a nápadů onlinisty. Samotnou odbornost a řešení vlastních nápadů v marketingu však doporučuji nechat na samotném specialistovi, případně agentuře.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: 3 problematické typy klientů
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)