11 / 01 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Varianty produktů vyžadují preciznost a péči
Pravidelnou kontrolou udržíte váš e-shop v kondici
Při práci s produkty jsem si všiml, že se e-shopaři často soustředí na produkty jako takové, ale už si nekontrolují, jakým způsobem se zobrazují jejich varianty. A co to přesně znamená? Varianta je vlastně přídavek hlavního produktu, a to ve formě určité specifikace.
A kam konkrétně mířím? Může třeba nastat situace, že nabízíte stogramový krém a ještě další identický, avšak s gramáží 200 g. Z hlediska PPC reklamy nemusí být tak podstatné, jestli máte v reklamách obě varianty, ale pokud se liší více, může to být velký problém.
Jak si pohlídat varianty?
Určitě si dejte pozor na produkty, které se liší takovým způsobem, že jejich další variace jsou vlastně už zcela jiný produkt. Typicky tento problém může vznikat u barev. Je totiž rozdíl mezi polštářem růžovým a modrým. Podobně na tom může být například výrobek s motivem, např. ručník s kačerem Donaldem nebo mořskou vílou. Pokud tedy máte podezření, že vám chybí v propagaci všechny možnosti produktů, tak právě takové si pohlídejte.
Jak tedy postupovat?
Určitě záleží na vašich možnostech a pracovních postupech. Já pracuji s Mergadem a všechny tyto aspekty si v něm namátkově kontroluji. Přednostně mě zajímají produkty na vstupu a na výstupu XML feedu, ale také počet v shoppingových kampaních nebo v Google Merchant Centeru. Pokud chci mít jako správný PPC specialista jistotu, kontroluji si ještě výrazy v zobrazení reklam, jestli právě tam dotyčné produkty najdu. Při tomto postupu stačí poměrně málo – jako vyhledávací dotaz vyplním název produktu a varianty.
Cílem tohoto článku je poukázat hlavně na fakt, že není produkt jako produkt a že opravdu stojí za to vytvořit si důmyslný mechanismus kontroly. Tak ať se vám s variantami daří!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Varianty produktů vyžadují preciznost a péči
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)