19 / 11 / 2020
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?
Na co si dát pozor a kdy je čas obrátit se na odborníka
V předchozím článku jsem rozebíral, jak vypadá profesionální správa PPC kampaní, co od ní očekávat a na co se připravit. Nyní bych se ale rád podíval na optimalizaci PPC kampaní z druhé strany, tedy při tzv. samosprávě.
Co je potřeba znát a umět
Práce v PPC systémech není jen o znalosti daného rozhraní a možností, jaké kampaně lze vytvořit, ale hlavně o nutnosti analytického myšlení, znalosti dat a jejich vyhodnocování v určitých časových intervalech. Nikoho se tímto nechci dotknout, ale vím, že ne každý „na čísla“ je, a to je třeba brát v potaz.
Další oblast, která je pro správu kampaní svépomocí podstatná, je péče. Musíte si na svoje kampaně vyhradit čas, sledovat je a hlídat, a to pravidelně, ať už jsou Vánoce nebo třeba prodloužený víkend. Optimalizace PPC kampaně zkrátka nepočká.
Níže ještě uvedu několik dalších konkrétních příkladů, proč mi správa PPC kampaní svépomocí nepřijde jako úplně nejlepší nápad, a to nejen z důvodu, že v tomto oboru působím už roky. Tímto vás nechci zbytečně odrazovat, ale ze svého profesního hlediska vím, kolik zkušeností a znalostí je třeba pro kvalitní správu PPC kampaní mít.
- Znalost zadávání klíčových slov – setkal jsem se už s několika případy, kdy se používala klíčová slova ve volné shodě, ale už se nesledovaly vyhledávací fráze. Klasickým příkladem může být slovní spojení „infuze vitaminu C“, kdy se kampaň pro klienta zobrazovala i na výrazy jako „chřipková epidemie 1995“.
- Ani u jednoho z účtů, které si dříve klient spravoval sám, jsem se nesetkal, že by používal pokročilé funkce jako jsou nabídky dle zařízení, času nebo regionů, popřípadě komplexní práce s vlastními publiky.
- Určitě stojí za zmínku, že samouci v kampaních většinou nepoužívají u klíčových slov funkci úpravy cen za kliknutí. Jejich pravidelné hlídání nebo používání pokročilých automatizovaných strategií je totiž také důležité.
- Jako úplně nejhorší případ uvedu situaci, kdy se používala chytrá kampaň na nevhodná klíčová slova s nesprávným měřením dle cílů z Google Analytics nebo kde byly konverze načítány podle zobrazení stránek.
Takových případů bych našel jistě ještě desítky, protože nastavení kampaní není pro laiky vůbec jednoduché. Pokud si chcete PPC kampaně přesto optimalizovat sami, dbejte alespoň na rozpočet, a jakmile se vám přehoupne přes 3 000 Kč, zkuste se zamyslet nad profesionální správou.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)