
05 / 11 / 2020
Podzimní novinky ze světa online marketingu
Google, Facebook i další nástroje mají co nabídnout
Čas se nám posunul o hodinu, dny se zkrátily a mě napadlo sepsat pro vás několik zajímavých novinek z online marketingu. Vybral jsem několik klíčových, které se mi nejvíce zamlouvají a které mám v plánu brzy vyzkoušet.
Google Analytics 4
Jednou ze zásadních novinek je nová verze Google Analytics. Oproti verzi Universal nabízí jiný pohled na data – hlavní změnou je vnímání eventů. Návštěvnost a zobrazení jde tedy stranou, všechna data se vztahují směrem k vytvořeným událostem a cílům a od této logiky se vše vyhodnocuje. Novinka je to poměrně žhavá, a přestože Google tuto verzi přestal označovat jako „Beta“, nástroj je stále ve stavu vývoje, takže do běžného provozu se dostane zřejmě až v následujícím roce.
Feed scraper od PPC Bee
Jedná se o celkem šikovného pomocníka, který pomocí URL site mapy získá veškeré produkty a kategorie, které můžete následně upravit dle potřeby na produktový, kategorický nebo brandový feed. S touto novinkou tak již nebudete muset obtěžovat programátora, aby vytvořil feed na míru a necháte vše na PPC Bee. Ten si vezme z vašich stránek URL, drobečkovou navigaci, filtry, počet produktů v kategorii i ceny.
Blending Bull od Mergada
Z Mergada mám pro vás také jeden tip, jde o novinku z oblasti aplikací. Blending Bull patří k jejich nejnovějším vymoženostem a umí spojovat několik XML feedů do jednoho. Určitě jej vyzkoušejte!
Nové okruhy uživatelů a Commerce Manager na Facebooku
I Facebook přišel se zajímavými novinkami. První z nich je Commerce Manager, který nabízí kompletnější správu katalogu, událostí a možnosti komunikace s vaším pixelem. S Commerce managerem souvisí i další funkce, do kterých ale nechci příliš zabředávat, protože ne všechny jsou nyní dostupné. O tom třeba až příště. Další vlaštovkou jsou okruhy uživatelů Shopping Engagement a Shopping Lookalike. Jak už název napovídá, jedná se o publika, které budou mít vysoké skóre k nákupu, nebo tvorbu konvertujících podobných publik.
Novinek v online marketingu je skutečně dost a vzhledem k aktuální pandemické situaci a doporučení setrvávat co nejvíce doma, můžete využít následující podzimní čas a do online marketingu více proniknout. Já to mám také v plánu, takže další novinkový článek na sebe jistě nenechá dlouho čekat.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Podzimní novinky ze světa online marketingu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)