Úspěšný marketing pro mobilní aplikace ve stavu zralosti

Marek Wiener 13 / 05 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Úspěšný marketing pro mobilní aplikace ve stavu zralosti

S reklamou spěchejte pomalu

Propagace aplikací u nás v Česku není zatím ještě tak rozšířená a poptávaná, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností. Na stát s takovou technologickou vyspělostí je to až překvapením. V tomto článku vám alespoň přiblížím, jak je možné aplikaci efektivně propagovat a co je vhodné si pohlídat. 

Nejdříve bych však chtěl poukázat na skutečnost, že za vývojem aplikací bývá často nějaká větší softwarová firma nebo naopak jeden programátor, často i samouk. Tyto dva extrémy ale právě zapříčiňují, že hotová otestovaná aplikace, která je přichystaná ke spuštění, má většinou hodně špatný marketing.

Kde začít?

Zásada číslo jedna: nedělejte marketing aplikaci, která je nově vyvinutá a není v tzv. stádiu zralosti. Stav zralosti znamená, že má za sebou již desítky, nejlépe tisíce stažení. Jsou tedy již odladěné chyby a v appce se již nenacházejí beta funkce a další nedotaženosti. Ať už jste větší či menší firma, doporučoval bych zkonzultovat zralost aplikace nejen s odborníkem, ale i s nezávislými uživateli.

Jak tedy na marketing pro mobilní aplikace?

O ASO (App Store Optimization) jsem zde na blogu již psal. Podobně jako v rámci SEO můžete aplikaci díky správně napsaným textům a prezentaci v AppStore či Google Play jednoduše zajistit zajímavé pozice v katalogu. Nezapomeňte však, že v tomto pohledu je i velice důležité její hodnocení a počet stažení.

Pro placenou propagaci používám zejména Google Ads a Facebook reklamu. V obou reklamních systémech máte možnost vyhledat si přímo vámi vytvořenou aplikaci a vše si nastavit tak, aby propagace byla úspěšná. Oba systémy se v rámci nastavení reklamy však trochu liší. Zejména v dodání reklamních podkladů, kdy se u Facebooku zadává reklama dost podobně jako každá jiná (status, obrázek, video apod.), u Adsu zase volíte několik obrázků, textací a klíčových slov. Nasměrujete tak Google, na koho má cílit. V obou systémech každopádně doporučuji zaměřit energii na nastavení cílů a měření, s jejichž pomocí mohou strategie kampaní fungovat. Jelikož mám velké zkušenosti s propagacemi mobilních aplikací, mohu říct, že reklama se skutečně efektivně a dobře zobrazuje a v kombinací s ASO jde o poměrně zajímavý marketing v této oblasti.

Na co nezapomenout

Tam, kde končí malý programátor ale i větší vývojová firma, je právě měření. Protože jde o komplikované téma a měřit můžete opravdu cokoliv, nelze jeden postup využívat na všechny druhy appek a často je komplikované se na nějakém měření s vývojáři domluvit. Pokud se o tuto oblast chcete více zajímat, bude se vám hodit analytický nástroj Firebase, o něm však zase někdy jindy :)

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Úspěšný marketing pro mobilní aplikace ve stavu zralosti

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Yoast doplněk ocení každý Wordpressák

    Yoast doplněk ocení každý Wordpressák

    Přátelský SEO nástroj vám bude k ruce

    ZOBRAZIT
  • Podzim přivál novinky z oblasti SEO

    Podzim přivál novinky z oblasti SEO

    Zaměřte se na title a jeho délku

    ZOBRAZIT
  • Jak se jednoduše orientovat v Google Search Console?

    Jak se jednoduše orientovat v Google Search Console?

    Pár užitečných tipů, na co se zaměřit

    ZOBRAZIT