13 / 05 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Úspěšný marketing pro mobilní aplikace ve stavu zralosti
S reklamou spěchejte pomalu
Propagace aplikací u nás v Česku není zatím ještě tak rozšířená a poptávaná, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností. Na stát s takovou technologickou vyspělostí je to až překvapením. V tomto článku vám alespoň přiblížím, jak je možné aplikaci efektivně propagovat a co je vhodné si pohlídat.
Nejdříve bych však chtěl poukázat na skutečnost, že za vývojem aplikací bývá často nějaká větší softwarová firma nebo naopak jeden programátor, často i samouk. Tyto dva extrémy ale právě zapříčiňují, že hotová otestovaná aplikace, která je přichystaná ke spuštění, má většinou hodně špatný marketing.
Kde začít?
Zásada číslo jedna: nedělejte marketing aplikaci, která je nově vyvinutá a není v tzv. stádiu zralosti. Stav zralosti znamená, že má za sebou již desítky, nejlépe tisíce stažení. Jsou tedy již odladěné chyby a v appce se již nenacházejí beta funkce a další nedotaženosti. Ať už jste větší či menší firma, doporučoval bych zkonzultovat zralost aplikace nejen s odborníkem, ale i s nezávislými uživateli.
Jak tedy na marketing pro mobilní aplikace?
O ASO (App Store Optimization) jsem zde na blogu již psal. Podobně jako v rámci SEO můžete aplikaci díky správně napsaným textům a prezentaci v AppStore či Google Play jednoduše zajistit zajímavé pozice v katalogu. Nezapomeňte však, že v tomto pohledu je i velice důležité její hodnocení a počet stažení.
Pro placenou propagaci používám zejména Google Ads a Facebook reklamu. V obou reklamních systémech máte možnost vyhledat si přímo vámi vytvořenou aplikaci a vše si nastavit tak, aby propagace byla úspěšná. Oba systémy se v rámci nastavení reklamy však trochu liší. Zejména v dodání reklamních podkladů, kdy se u Facebooku zadává reklama dost podobně jako každá jiná (status, obrázek, video apod.), u Adsu zase volíte několik obrázků, textací a klíčových slov. Nasměrujete tak Google, na koho má cílit. V obou systémech každopádně doporučuji zaměřit energii na nastavení cílů a měření, s jejichž pomocí mohou strategie kampaní fungovat. Jelikož mám velké zkušenosti s propagacemi mobilních aplikací, mohu říct, že reklama se skutečně efektivně a dobře zobrazuje a v kombinací s ASO jde o poměrně zajímavý marketing v této oblasti.
Na co nezapomenout
Tam, kde končí malý programátor ale i větší vývojová firma, je právě měření. Protože jde o komplikované téma a měřit můžete opravdu cokoliv, nelze jeden postup využívat na všechny druhy appek a často je komplikované se na nějakém měření s vývojáři domluvit. Pokud se o tuto oblast chcete více zajímat, bude se vám hodit analytický nástroj Firebase, o něm však zase někdy jindy :)
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Úspěšný marketing pro mobilní aplikace ve stavu zralosti
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)