12 / 03 / 2021
Nejčastější otázky k Heureka biddingu
Pojďme trochu zabrousit do analytiky
Rád bych navázal na téma týkající zbožového srovnávače Heureka. Už v článku Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz jsem se vyjádřil k častým otázkám řazení produktů v kategoriích či na produktové kartě a ovlivňování pozic. Nyní bych se rád podíval na oblast analytiky.
V rámci své praxe na Heurece nejčastěji řeším ceny za proklik (CPC). Při nabírání nového klienta je potřeba si uvědomit, že každý má své „vlastní nastavení“ a není zcela jednoznačné, odkud si Heureka bidd vlastně vezme. Důležité je tedy vědět, že absolutní přednost mají nastavené ceny v administraci, tedy individuální cena produktů. Pokud však není nastavena, bere se automaticky cena z XML feedu, tedy opět individuální částka za produkt. Až jako třetí přichází na řadu nastavení ceny CPC pro kategorii v administraci.
Analýza dat v Heurece
Dalším zajímavým tématem je, jak se ve statistikách Heureky počítají konverze. Důležité je si hned ze začátku říct, jakou implementaci konverzního scriptu váš e-shop má. Existuje totiž plná a omezená implementace. U omezené implementace se započítává konverze, ale samotná hodnota konverze se nezaznamenává. U plné implementace potom záleží na situaci, co uživatel nakonec koupí. Pokud se například proklikne ze šamponu, a nakonec koupí mýdlo, ve statistikách Heureky se zaznamená hodnota konverze nákupu, tedy mýdla, ale daná hodnota se připíše prokliknutému šamponu.
Pokud tedy biddujete produkty na Heurece manuálně, dejte si pozor na situaci, odkud se bidding vlastně načítá. Berte také v potaz, že statistiky dle Heureky mohou být hodně zkreslené způsobem jejího zapisování. V neposlední řadě mějte na paměti, že okno konverzí je vidět 30 dní od prokliku, na Heurece se tak zpětně projevuje graf s oranžovou křivkou.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Nejčastější otázky k Heureka biddingu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)