Nejčastější otázky k Heureka biddingu

Marek Wiener 12 / 03 / 2021

Hodnocení: 0 ×

Nejčastější otázky k Heureka biddingu

Pojďme trochu zabrousit do analytiky

Rád bych navázal na téma týkající zbožového srovnávače Heureka. Už v článku Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz jsem se vyjádřil k častým otázkám řazení produktů v kategoriích či na produktové kartě a ovlivňování pozic. Nyní bych se rád podíval na oblast analytiky.
 
V rámci své praxe na Heurece nejčastěji řeším ceny za proklik (CPC). Při nabírání nového klienta je potřeba si uvědomit, že každý má své „vlastní nastavení“ a není zcela jednoznačné, odkud si Heureka bidd vlastně vezme. Důležité je tedy vědět, že absolutní přednost mají nastavené ceny v administraci, tedy individuální cena produktů. Pokud však není nastavena, bere se automaticky cena z XML feedu, tedy opět individuální částka za produkt. Až jako třetí přichází na řadu nastavení ceny CPC pro kategorii v administraci. 

Analýza dat v Heurece

Dalším zajímavým tématem je, jak se ve statistikách Heureky počítají konverze. Důležité je si hned ze začátku říct, jakou implementaci konverzního scriptu váš e-shop má. Existuje totiž plná a omezená implementace. U omezené implementace se započítává konverze, ale samotná hodnota konverze se nezaznamenává. U plné implementace potom záleží na situaci, co uživatel nakonec koupí. Pokud se například proklikne ze šamponu, a nakonec koupí mýdlo, ve statistikách Heureky se zaznamená hodnota konverze nákupu, tedy mýdla, ale daná hodnota se připíše prokliknutému šamponu.
 
Pokud tedy biddujete produkty na Heurece manuálně, dejte si pozor na situaci, odkud se bidding vlastně načítá. Berte také v potaz, že statistiky dle Heureky mohou být hodně zkreslené způsobem jejího zapisování. V neposlední řadě mějte na paměti, že okno konverzí je vidět 30 dní od prokliku, na Heurece se tak zpětně projevuje graf s oranžovou křivkou.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Nejčastější otázky k Heureka biddingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Audity XML feedů pro zbožové srovnávače

    Audity XML feedů pro zbožové srovnávače

    Mějte svoje data pod kontrolou

    ZOBRAZIT
  • Tagování v URL adresách se vyplatí

    Tagování v URL adresách se vyplatí

    Návod pro ovládnutí produktového feedu

    ZOBRAZIT
  • Proč se vyplatí zařadit se do srovnávače Heureka

    Proč se vyplatí zařadit se do srovnávače Heureka

    Heureka je nejpoužívanější srovnávač českých uživatelů

    ZOBRAZIT