Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz

Marek Wiener 08 / 10 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz

Pozor, pozice ovlivňuje mnoho faktorů

Při mých pracovních aktivitách se zbožovými srovnávači často čelím dotazům, jak se produkty v Heurece či Zboží.cz řadí a co ovlivňuje jejich pozice. Ačkoliv otázka zní velmi jednoduše, odpověď na ní je dost složitá. Nejenže jsou oba srovnávače naprosto odlišné, velmi záleží, jakou situaci řešíte a kde se váš produkt nachází.
 
Vaše produkty se totiž mohou řadit různě. Může se jednat například o zobrazení výsledků přes vyhledávání (tzv. fulltext), výsledky výpisu v kategorii nebo zbožové karty (tedy karta daného produktu).

Co ovlivňuje pozice produktů na Zboží.cz?

  • Fulltext – Hodnotí se shoda s hledaným výrazem, koncová cena produktu, dostupnost produktu, vaše nabídková cena do aukce za proklik, možnosti dopravy, osobní odběr, hodnocení obchodu, historická data o předchozím zájmu kupujících nebo i shoda názvu kategorie produktu s hledaným výrazem.
  • Výpis nabídek v kategorii a hledání v kategorii – Zde se zobrazují zbožové karty a produkty s proklikem přímo do e-shopu. Ve výpisu v kategorii pozice ovlivňuje zejména nabídková cena do aukce za proklik a také historická data (zejména zájem uživatelů o vaše produkty).
  • Detail zbožové karty – Tady můžete zhlédnout pouze napárované produkty, přičemž důležitá je koncová cena a dostupnost produktu. Dále se zobrazí vaše nabídková cena do aukce za proklik, možnosti dopravy, osobní odběr, hodnocení obchodu a samozřejmě i historická data o předchozím zájmu kupujících. 

Co ovlivňuje pozice produktů na české i slovenské Heurece?

  • Fulltext – Opět se hodnotí shoda s hledaným výrazem, vaše nabídková cena do aukce za proklik, dostupnost produktu, účast v programu Ověřeno zákazníky a koncová cena produktu. Ve fulltextovém hledání se nejdříve zobrazují e-shopy zapnuté v režimu PPC, následně e-shopy v bezplatném režimu FREE.
  • Výpis nabídek v kategorii – Zbožové karty a produkty s proklikem přímo do e-shopu se nachází v tomto výpisu. Nabídky jsou řazeny dle defaultně nastavené oblíbenosti. Kromě toho má uživatel možnost změnit řazení dle názvu produktu, počtu obchodů na zbožové kartě nebo dle nejnižší či nejvyšší ceny. Dále pozice upravuje používání filtrace podle parametrů. Řazení zbožových karet dle oblíbenosti zase ovlivňuje reálný prodej produktu, dříve se zohledňovala i míra prokliku (CTR). 
  • Detail zbožové karty – Pod touto položkou najdete pouze napárované produkty, přičemž důležitá je koncová cena a dostupnost produktu. Dále se zohledňuje nabídková cena do aukce za proklik a hodnocení obchodu v rámci programu Ověřeno zákazníky. 

Jak sami můžete vidět, řazení produktů není úplně jednoduchá záležitost a do této oblasti pak vstupují ještě další marketingové aktivity. Například přímo v Heurece můžete koupit zboží (Heureka košík) nebo nastavit dostupnostní XML feed, a to v případě, že uživatel vyhledává podle regionu. Tady opět dochází ke specifickým změnám v rámci řazení produktů. 

Pokud máte konkrétní dotazy nebo hledáte pomoc s řešením problému v oblasti zbožových srovnávačů, obraťte se přímo na mě, rád vám s čímkoli pomůžu.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Tipy a rady pro praxi

    ZOBRAZIT
  • Heureka? Párujte produkty!

    Heureka? Párujte produkty!

    Osvojte si vychytávky tohoto srovnávače

    ZOBRAZIT
  • Tagování v URL adresách se vyplatí

    Tagování v URL adresách se vyplatí

    Návod pro ovládnutí produktového feedu

    ZOBRAZIT