17 / 12 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Tagování v URL adresách se vyplatí
Návod pro ovládnutí produktového feedu
O UTM parametrech tady na blogu už byla řeč před Vánoci a nyní bych se k tomuto tématu rád vrátil. Mám pro vás totiž tipy, jak konkrétně tagovat produktový feed pro Seznam.
Jak už jsem zmínil, tagování je jedna z metod, jak se v Google Analytics blíže dozvědět , odkud chodí návštěvnost či objednávky. Vše funguje na principu úpravy URL tak, že se na konec adresy za otazník zadají speciální parametry.
Aby to však šlapalo dokonale, je dobré si v některých reklamních systémech zjistit proměnné, které vám pomůžou dynamicky měnit vaše URL adresy. U Seznamu tyto proměnné pro kampaně vypadají takhle:
- {network} – místo, kde došlo k prokliku (seznam.cz, zbozi.cz)
- {bidtype} – typ aukce (product, search nebo prázdné pro umístění s řazením podle ceny)
- {query} – vyhledávaný dotaz
- {adtitle} – název položky, na jejíž reklamu bylo kliknuto
Proč příklady právě pro Seznam?
Řešení produktových inzerátů v Skliku (Seznam Nákupy) je nové a poměrně dost jednoduché. Spočívá v tom, že nevíte, jestli objednávka nebo hlavní zdroj návštěvnosti chodí ze Seznamu nebo Zboží.cz, takže je důležité se v této problematice při optimalizaci reklam zorientovat.
Jak tedy vypadá URL adresa?
V uvedeném příkladu tedy sjednocuji zdroj pod Seznam a médium CPC. Všechny prokliky či objednávky budu sledovat již z tohoto zdroje a média, aniž bych řešil, jestli hledám výkonnost kanálu ze Zboží.cz.
V dalším kroku budu používat sekundární dimenzi, díky které v přehledu uvidím nejen seznam kampaní v Skliku, ale také další kampaně Seznam a Zboží.cz. Nově zde zhlédnu i produktovou inzerci a její rozdělené výkony.
V Google Analytics zase mohu sledovat tyto změny, viz náhledy níže.
Předtím
Potom
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Tagování v URL adresách se vyplatí
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)