Tagování v URL adresách se vyplatí

Marek Wiener 17 / 12 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Tagování v URL adresách se vyplatí

Návod pro ovládnutí produktového feedu

O UTM parametrech tady na blogu už byla řeč před Vánoci a nyní bych se k tomuto tématu rád vrátil. Mám pro vás totiž tipy, jak konkrétně tagovat produktový feed pro Seznam.

Jak už jsem zmínil, tagování je jedna z metod, jak se v Google Analytics blíže dozvědět , odkud chodí návštěvnost či objednávky. Vše funguje na principu úpravy URL tak, že se na konec adresy za otazník zadají speciální parametry.
Aby to však šlapalo dokonale, je dobré si v některých reklamních systémech zjistit proměnné, které vám pomůžou dynamicky měnit vaše URL adresy. U Seznamu tyto proměnné pro kampaně vypadají takhle:

  • {network} – místo, kde došlo k prokliku (seznam.cz, zbozi.cz)
  • {bidtype} – typ aukce (product, search nebo prázdné pro umístění s řazením podle ceny)
  • {query} – vyhledávaný dotaz
  • {adtitle} – název položky, na jejíž reklamu bylo kliknuto

Proč příklady právě pro Seznam?

Řešení produktových inzerátů v Skliku (Seznam Nákupy) je nové a poměrně dost jednoduché.  Spočívá v tom, že nevíte, jestli objednávka nebo hlavní zdroj návštěvnosti chodí ze Seznamu nebo Zboží.cz, takže je důležité se v této problematice při optimalizaci reklam zorientovat.

Jak tedy vypadá URL adresa?

 

www.mujweb.cz/produkt.html?utm_source=seznam&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle}

 

V uvedeném příkladu tedy sjednocuji zdroj pod Seznam a médium CPC. Všechny prokliky či objednávky budu sledovat již z tohoto zdroje a média, aniž bych řešil, jestli hledám výkonnost kanálu ze Zboží.cz.

V dalším kroku budu používat sekundární dimenzi, díky které v přehledu uvidím nejen seznam kampaní v Skliku, ale také další kampaně Seznam a Zboží.cz. Nově zde zhlédnu i produktovou inzerci a její rozdělené výkony.

V Google Analytics zase mohu sledovat tyto změny, viz náhledy níže.

Předtím

Potom

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Tagování v URL adresách se vyplatí

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Bidding Fox, to je radost z práce

    Bidding Fox, to je radost z práce

    Vyzkoušejte automatický bidding pro zbožové srovnávače

    ZOBRAZIT
  • Jsem ověřený profesionál pro Zboží.cz

    Jsem ověřený profesionál pro Zboží.cz

    Další důležitý krok v oblasti online marketingu

    ZOBRAZIT
  • Novinky z Heureky: párování a bidding

    Novinky z Heureky: párování a bidding

    Ochutnejte čerstvě upečené nástroje

    ZOBRAZIT