14 / 05 / 2021
Jak používat formát GIF při propagaci
Na Facebooku a v dalších reklamních systémech
GIFy jsem si v poslední době oblíbil, protože mi tato „sekavá“ reklama přijde přitažlivější než klasické video. Používám je nejčastěji při propagaci na sociálních sítích, tento formát ale lze aplikovat i v PPC reklamě na Google Ads nebo Skliku.
K čemu jsou GIFy dobré
Díky souborům GIF jste schopni svůj reklamní vizuál rozpohybovat, ale počítejte s tím, že se nikdy nevyrovnají klasickému video formátu. I když videa postupně zlepšují svoji kompatibilitu a rozšíření v reklamních systémech, běžný uživatel častokrát narazí na rychlost připojení k internetu a jiná omezení (například ne každý reklamní systém upřednostňuje video formát před klasickým image formátem).
Jak na formát GIF
K tvorbě GIFu potřebujete určitě kreativce. Zejména fotograf musí už v rámci scénáře myslet na to, aby bylo možné vytvořit i GIF formát. S tímto konceptem se často setkávám v reklamě u parfémů od Notina nebo na e-shopech s přírodní kosmetikou.
K tvorbě samotného GIFu nepotřebujete žádný placený software, poradíte si v klidu s tímto nástrojem. Je plně funkční a stačí si jen připravit fotografie v určeném rozměru a velikosti.
Kde to drhne?
Největším oříškem bývá velikost formátu, protože seskládat GIF tak, aby byl přitažlivý a zároveň ne příliš velký, je poměrně složité. Často potřebujete dát dohromady několik fotografií, takže teoreticky budete muset použít profesionálnější nástroj nebo trochu slevit ze svých požadavků na kvalitu či počet seskládaných snímků.
Jak už jsem psal výše, GIFy můžete využít na Facebooku, Instagramu, v Messengeru a Audience Network. Zde vidím další kámen úrazu, protože ne vždy se GIF načte jako obrázek, ale někdy přímo jako video. Samotný Facebook upozorňuje v nápovědě, že soubory .gif se nemusí přehrávat na všech mobilních zařízeních, zejména na starších telefonech a pomalejších sítích. Pokud chcete dosáhnout lepších výsledků, doporučuji, aby váš GIF v žádném případně neblikal a nebyl příliš objemný (do 10 MB).
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak používat formát GIF při propagaci
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)