Jak používat formát GIF při propagaci

Marek Wiener 14 / 05 / 2021

Hodnocení: 0 ×

Jak používat formát GIF při propagaci

Na Facebooku a v dalších reklamních systémech

GIFy jsem si v poslední době oblíbil, protože mi tato „sekavá“ reklama přijde přitažlivější než klasické video. Používám je nejčastěji při propagaci na sociálních sítích, tento formát ale lze aplikovat i v PPC reklamě na Google Ads nebo Skliku.
 
K čemu jsou GIFy dobré
Díky souborům GIF jste schopni svůj reklamní vizuál rozpohybovat, ale počítejte s tím, že se nikdy nevyrovnají klasickému video formátu. I když videa postupně zlepšují svoji kompatibilitu a rozšíření v reklamních systémech, běžný uživatel častokrát narazí na rychlost připojení k internetu a jiná omezení (například ne každý reklamní systém upřednostňuje video formát před klasickým image formátem).

Jak na formát GIF

K tvorbě GIFu potřebujete určitě kreativce. Zejména fotograf musí už v rámci scénáře myslet na to, aby bylo možné vytvořit i GIF formát. S tímto konceptem se často setkávám v reklamě u parfémů od Notina nebo na e-shopech s přírodní kosmetikou. 
K tvorbě samotného GIFu nepotřebujete žádný placený software, poradíte si v klidu s tímto nástrojem. Je plně funkční a stačí si jen připravit fotografie v určeném rozměru a velikosti.
 
Kde to drhne?
Největším oříškem bývá velikost formátu, protože seskládat GIF tak, aby byl přitažlivý a zároveň ne příliš velký, je poměrně složité. Často potřebujete dát dohromady několik fotografií, takže teoreticky budete muset použít profesionálnější nástroj nebo trochu slevit ze svých požadavků na kvalitu či počet seskládaných snímků.
 
Jak už jsem psal výše, GIFy můžete využít na Facebooku, Instagramu, v Messengeru a Audience Network. Zde vidím další kámen úrazu, protože ne vždy se GIF načte jako obrázek, ale někdy přímo jako video. Samotný Facebook upozorňuje v nápovědě, že soubory .gif se nemusí přehrávat na všech mobilních zařízeních, zejména na starších telefonech a pomalejších sítích. Pokud chcete dosáhnout lepších výsledků, doporučuji, aby váš GIF v žádném případně neblikal a nebyl příliš objemný (do 10 MB).

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak používat formát GIF při propagaci

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Využívejte sociální sítě efektivně

    Využívejte sociální sítě efektivně

    Malý český průvodce social media

    ZOBRAZIT
  • Když kampaně neprodávají, ale jen inspirují

    Když kampaně neprodávají, ale jen inspirují

    Zaměřte se na fungování reklam v rámci různých kanálů

    ZOBRAZIT
  • Marketing, který nejde vidět…

    Marketing, který nejde vidět…

    …a přece je všude kolem nás

    ZOBRAZIT