
23 / 11 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Špičkoví PPC specialisté na vánoční sezónu jsou už rozebráni
Proč neotálet a navázat spolupráci už létě
Jako již tradičně se po letních měsících nashromáždily poptávky po PPC specialistech, protože na podzim je z důvodu nadcházející masivní prodejní sezóny po těchto službách výrazně větší hlad než obvykle. Tento článek však nebude souviset jen s PPC reklamou, ale obecně s online marketingem, a to mě samozřejmě vede k zamyšlení, jak v tomto náročném období fungovat a jaké poučení si odnést.
Dvě strany online mince
Je pochopitelné, že každý z online specialistů má své limity. Osobně potvrzuji, že se v jednu chvíli nemohu věnovat několika poptávkám najednou, a proto jsem si na podzimní období nachystal pro potenciální klienty formulář se 12 otázkami, které obratem odesílám. Vyřeším tím alespoň otázku rychlé reakce. Nemohu však přijmout mnoho nových projektů na úkor svých stávajících dlouhodobých klientů. Navíc většina „nováčků“ vyžaduje větší investici, kterou si nezapočítávám do odměny – často se mezi zákazníky totiž najdou takoví jedinci, kteří onlinu tolik nerozumí, takže je musím v některých ohledech nejdříve edukovat. V rámci poptávek tedy dělám nepříliš populární filtr a vybírám si, komu se budu věnovat.
Jak už jsem zmínil, je tu i druhá strana mince. Doporučoval bych tak krátké zamyšlení i na straně klientů, aby nedocházelo k oboustranně nešťastné situaci. V tomto období je třeba brát v potaz fakt, že poptávka logicky probíhá z důvodu velkého vytížení o trochu déle, než je obvyklé, top specialisté bývají většinou již také rozebraní, případně je nutné smířit s tím, že vám zbydou na výběr (v lepším případě) jen průměrní odborníci. Oproti tomu v létě zas onlinisti evidují o dost méně práce než na podzim, proto je výhodné čas dovolených využít pro navázání spolupráce a vzájemné „oťukání“.
Přemýšlel jsem, jestli těchto pár odstavců na svém blogu vůbec publikovat, ale stojím si za tím, že informace ze zákulisí je dobré odhalovat a potenciálním zákazníkům vysvětlit, proč musí projít byrokratickým krokem v podobě dotazníku se 12 otázkami nebo proč je nutné si plánovat hovory ke konzultaci a není možné si zavolat kdykoli.
Věřím tomu, že jste moje myšlenky trochu pochopili a nezlomili hůl nad těmi onlinisty, kteří se vám zrovna v tomto období nemohou 100% věnovat. Stejná situace může nastat i po Vánocích, proto si myslím, že je dobré výměnu či oslovení nového správce PPC kampaní naplánovat, abyste vybrali toho nejlepšího odborníka pro váš byznys. Přeji vám úspěšnou vánoční sezónu!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Špičkoví PPC specialisté na vánoční sezónu jsou už rozebráni
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)