Jak si poradit s nekalými praktikami konkurence v Google Ads?

Marek Wiener 25 / 02 / 2022

Hodnocení: 0 ×

Jak si poradit s nekalými praktikami konkurence v Google Ads?

Nebojte se viníky nahlásit

Při správě reklamních kampaní se snažím dodržovat zásady Google Ads, někdy se však stává, že nelze kampaň vždy zrealizovat dle klientových představ. Nejednou se totiž po mě chtělo obcházení reklamního systému. Co ale konkrétně dělat, pokud tyto praktiky využívá vaše konkurence?

Důležité je prověřit, jestli je možné vybrané zboží propagovat nebo využít určitý typ reklamy pro zviditelnění služby či produktu. Nejčastějším problémem bývá propagace, která nepatří k běžným produktovým inzerátům, jako např. Google Nákupy. Firmy jsou schopny webové stránky upravit tak, aby se produkt choval jako „e-shopová karta“, ale ve skutečnosti nelze dané zboží klasicky objednat přes košík. Také se stává, že do propagace jde nevhodné zboží, nejčastěji k pronájmu, ale ne ke koupi. Ve většině případů se tedy jedná o nehmotný produkt. 
Další nevhodnou inzercí může být reklama na zakázaného zboží, například na doplňky stravy se zakázanými látkami. V tomto případě se na cílové stránce nahrazují slova třeba obrázky, případně jiným způsobem. Některé reklamy zkrátka neodpovídají zásadám Google Merchant Centeru. 

Co tedy dělat, když konkurence pravidla obchází?

V tomto případě konzultujte problém s podporou Google a zeptejte se přímo na vašeho konkurenta, zda je jeho přístup v pořádku. Za druhé doporučuji podobné inzeráty hlásit na tomto odkaze. Po odeslání hlášení vám přijde do pár dnů potvrzení, nicméně nečekejte, že se o výsledku dozvíte něco bližšího. Informovanost je poměrně nulová, a pokud se vám zdá, že nedošlo k žádné změně, doporučuji celý postup zopakovat.

Co dělat, pokud dojde k zablokování vaší reklamy?

Jestliže tato situace nastane, ať už z jakéhokoliv důvodu, doporučuji pracovat v Google Ads se správcem zásad, kde je možné blokovanou reklamu odvolat. Před odvoláním však důkladně zvažte, není-li skutečně nesrovnalost na vaší straně. Průběh odvolání většinou trvá do 24 hodin.

Nezapomeňte rozlišovat zásady v Google Ads a Google Merchant Centeru, protože oba systémy jsou poměrně odlišné. Ve správci reklam Google Ads najdete zejména potíže s vyhledávacími kampaněmi či obecně s reklamním účtem, zato Google Merchant Center řeší veškeré náležitosti k vašemu produktovému XML feedu, tedy přímo váš obchod.

Blog o online marketingu

10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

Google Ads
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů.

Zobrazit tipy

Vložte názor k článku: Jak si poradit s nekalými praktikami konkurence v Google Ads?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Víte, jak reagovat na recenze?

    Víte, jak reagovat na recenze?

    Všechny si rozhodně zaslouží odpověď

    ZOBRAZIT
  • Facebook Conversion Api: Jak na to?

    Facebook Conversion Api: Jak na to?

    Sledování uživatelů přes cookies vyřešeno

    ZOBRAZIT
  • Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu

    Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu

    Hezky pravou nohou do roku s jedničkou na konci

    ZOBRAZIT