Seznam Nákupy jedou plnou parou vpřed

Marek Wiener 17 / 06 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Seznam Nákupy jedou plnou parou vpřed

Zajímavá alternativa ke Google Shopping

Je to tady, Seznam Nákupy přechází do své druhé fáze. Český internetový gigant oznámil další novinky z této oblasti na svém workshopu, který proběhl na konci dubna, tak se na ně pojďme podívat.

O co jde?

Seznam.cz chystá podobnou službu, kterou nabízí jeho velký bratr Google, známou pod pojmem Google Shopping (Google Nákupy). V našem případě se jedná o migraci současných produktových inzerátů do tzv. Seznam Nákupů. Ty jsou však v této logice aktuálně roztříštěné, proto vnímám tyto změny velmi kladně, a to zejména ze statistických důvodů.

Pokud aktuálně vyhledáváte na Seznamu, můžete se setkat s několika druhy výsledků hledání. Předně se zobrazuje vyhledávací PPC reklama nebo produktové inzeráty a až pak následují organické výsledky. Je ovšem normální, že se mezi výsledky řadí i Firmy.cz či Zboží.cz. Dodávám, že produktový inzerát nad PPC reklamou či vedle ní se zobrazuje vysloveně produktově, vyhledávací dotaz tedy vypadá například takto: „Samsung Galaxy S22“. A tady jsme narazili na jádro pudla – právě tato roztříštěnost se má postupně změnit.

Jak to tedy bude vypadat?

Podobně jako u služby Google Nákupy uvidíme rovnou produktové inzeráty, které povedou na příslušný e-shop a nikoliv do Zboží.cz. Toto sjednocení směřuje k optimalizaci kampaní, což je velmi pozitivní, protože pokud optimalizátor podporuje Seznam, je logické, že mu o stejný efekt půjde i ve srovnávači Zboží.cz.

První fáze je tedy za námi, proto máme již delší dobu možnost aktivovat si statistiky do Skliku, a vidět tak traffic na jednom místě. A to je právě jedna z dalších výhod, kdy reálně a koncepčně konečně vidíme sílu celého Seznamu a nikoli jen jeho služeb odděleně. Domnívám se, že klienti tak lépe pochopí důležitost obou „seznamáckých“ nástrojů. Zároveň se nijak netajím tím, že se data při mé práci příjemně zlepšila a dorovnala službu Google Ads. Seznam se zkrátka dynamicky mění, což je za mě rozhodně příjemná zpráva!

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Seznam Nákupy jedou plnou parou vpřed

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsem začal používat PPC Bee…

    Jak jsem začal používat PPC Bee…

    … a co mi to dalo

    ZOBRAZIT
  • Získal jsem 100% ověření od Sklik

    Získal jsem 100% ověření od Sklik

    MarkMedia prohlubuje svou spolupráci se Seznamem

    ZOBRAZIT
  • Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Cesty k úspěšnému reportingu

    ZOBRAZIT