Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

Marek Wiener 02 / 01 / 2018

Hodnocení: 0 ×

Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

Nemějte obavy a trochu si osvěžte počty

Návratnost investic do online reklamy je sice komplikované téma, ale zároveň i stěžejní bod každého e-commerce projektu. Proto je nutné se hned od počátku zamyslet, jak nejlépe zhodnotit peníze, které vložíte do kampaní.

Pamatujte, že při řešení této problematiky je nejdůležitějším faktorem správné měření – tedy mít nasazené všechny sledovací kódy a náležitě nastavené cíle.

Návratnost investic totiž funguje v celku jednoduše. Potřebujete jen znát údaje o tržbách a náklady vynaložené za prodané zboží. Tyto informace pak můžete docela snadno spočítat pomocí tohoto vzorce.

(tržby – náklady za prodané zboží) / náklady za prodané zboží

Výpočet vám vysvětlím nejlépe v praxi. Např. prodal jsem 10 peněženek v hodnotě 190 Kč/kus. Vím, že výdaje na výrobu, marketing, logistiku a administrativu na jednu peněženku jsou 80 Kč.

(3000 – 1900) / 1900 = 0,5789

V tomto případě je tedy návratnost vašeho vkladu zhruba 58 %. Tedy za každou utracenou 100 Kč v online reklamě získáte příjemných 158 Kč.

 

Výše tedy vidíte, jak je návratnost investice při podnikání podstatná. Můžete si tak jednoduše vypočítat, kolik prostředků můžete do online kampaní vložit a přitom se nebát, že proděláte, když znáte svůj orientační výdělek.

PNO aneb podíl nákladů na obratu

Nejčastější způsob řízení kampaní je pomocí parametru PNO, který vyjadřuje podíl nákladů na obratu. Ten nám v praxi ukazuje, kolik % z obratu jsme vynaložili na online reklamu, což v dnešní době není vůbec problém zjistit. Zajímavým tématem je také správné stanovení maximálního dosažení PNO. To bývá u každého produktu v různých segmentech trochu odlišné – pokud srovnáme třeba prodej vitamínů a nábytku, tak je cena a marže na jednom produktu úplně v jiných relacích.

Další podnětné tipy, nejen o PNO, jsem napsal v článku 4 tipy, proč věřit online reklamě, tak se podívejte třeba se nechte  inspirovat.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsem si užil PPC OFFLINE v Praze

    Jak jsem si užil PPC OFFLINE v Praze

    Aneb nášup zbrusu nových informací z oboru

    ZOBRAZIT
  • CSS programy pro produktové kampaně Google?

    CSS programy pro produktové kampaně Google?

    Rozhodně doporučuji!

    ZOBRAZIT
  • Automatická pravidla v Google Ads

    Automatická pravidla v Google Ads

    Ulehčí vám správu kampaní

    ZOBRAZIT