27 / 09 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů
PPC kampaně jsou pro klienty často neoblíbenou záležitostí, a to zejména proto, že reklamě a její tvorbě příliš nerozumí nebo se třeba v minulosti spálili při svých pokusech. Sepsal jsem proto pro vás několik zásadních tipů, co při zakládání kampaní, ať už v Google Ads nebo Skliku, určitě nedělejte:
- Nepoužívejte u klíčových slov volnou shodu. Pro rozjezd kampaní doporučuji začít s variantou frázové či přesné shody. Docílíte tak toho, že se hned na startu kampaně nevyplýtvá kredit na nevhodné výrazy.
- Nepoužívejte partnerské weby ve vyhledávací kampani. Pokud máte omezený denní rozpočet, směrujte jej čistě do vyhledávače Google.
- Nemějte jednu kampaň na více zemí. Kampaně tvořte zvlášť na jednotlivé regiony, vyhodnocení vám pak bude dávat větší smysl.
- Nespouštějte kampaň na nevhodné weby. Sledujte umístění nebo rovnou vylučte mobilní aplikace, zábavná média a problémové/konspirační weby.
- Neinstalujte mobilní aplikaci Google Ads. Ta je ideální pro sledování výkonu nebo jen drobné úpravy. Může se totiž snadno stát, že se v aplikaci snadno ukliknete a uděláte nechtěnou úpravu.
- Nezkoušejte některé typy kampaní ve fázi nového účtu. Pro začátek se vyhněte problematickým kampaním, za což považuji jednoduchou obsahovou kampaň a dynamický banner v Skliku, v Google Ads zase Discovery kampaň. Tyto kampaně mají svůj účel a smysl, hodí se ovšem do pokročilejších účtů.
- Neuspěchejte chytré strategie. Pokud se v Google Ads zatím neorientujete, chytré strategie odložte na později. Účet potřebuje dostatek konverzí a také vaši zkušenost a orientaci v účtu.
- Neměřte atribucí posledního prokliku. V rámci měření konverzí kampaní zkuste raději lineární pohled či měření založené na datech v čase.
- Nevyhodnocujte krátké časové intervaly. Není příliš vhodné používat pro vyhodnocení časové období méně jak 7 dní. Vyhnete se tak špatnému pochopení výsledků, např. možné výkyvy konverzí vlivem víkendových či svátečních dní.
- Neschvalujte každé doporučení. V Google Ads i Skliku dávejte pozor na doporučení. Ne každé je pro váš účet vhodné, tak se jej nebojte s klidem odmítnout.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: 10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)