04 / 11 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Podzim přivál novinky z oblasti SEO
Zaměřte se na title a jeho délku
Začátkem října provedl Google update v rámci organických výsledků. A protože se toto téma týká opravdu každého vlastníka webu či e-shopu, pojďme se podívat, co se konkrétně se mění a na co byste si měli dát pozor.
V tomto updatu je podstatná skutečnost, že Google si v některých případech bude tvořit vlastní nadpis neboli title, který vidíme ve výsledcích hledání. K tomu přistoupí většinou v situaci, kdy používáte dlouhý nadpis. Při tvorbě vlastního titulku přitom může vycházet z textů na stránce, nejčastěji z H1, anchor textu odkazů, popisku obrázků nebo dalšího textu na stránce.
Jak má tedy správný nadpis vypadat?
Pokud se zamýšlíte, jak tedy má být dlouhý, tak je to maximálně 60 znaků. Googlu se totiž delší nadpisy nelíbí, protože v mobilních verzích nemusí být zcela jasné, o čem daný odkaz je, a může pak chybět důležitá část z obsahu. Rozhodně se proto na svých stránkách zaměřte právě na velikosti nadpisů. Pokud uvažujete o nějakém nástroji, který by vám mohl pomoci, vyzkoušejte například Screaming Frog nebo Collabim.
Kde se dozvím více podrobností?
Další informace o této aktualizaci najdete tady. Nezapomínejte také na to, aby v titulku nebyla nadměrně použita klíčová slova. To bývala běžná praxe z předchozích let, nyní je ovšem potřeba si na to dávat větší pozor, proto nadpisy spíše tvořte víc kreativně a hlavně k tématu, ke kterému se stránka vztahuje.
Optimalizace webových stránek i e-shopů se tedy opět posunula a tyto změny budeme mít možnost v nejbližších dnech sledovat naživo. Pokud máte jakékoli postřehy, rád je uvítám v komentářích pod článkem.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Podzim přivál novinky z oblasti SEO
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)