24 / 03 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Nejlepší řešení pro technickou podporu?
Najděte ten váš pravý helpdesk
Tento článek věnuji speciálně firmám, které řeší efektivitu svých zaměstnanců a zároveň chtějí dostat na vyšší úroveň prezentaci svých služeb či produktů. Řeč bude tentokrát o platformách pro nápovědy čili supportu.
V posledních měsících jsem v rámci svých pracovních aktivit řešil i jiné oblasti než PPC reklamy – hledal jsem šikovnou nápovědu, která by reflektovala potřeby klientů a zároveň byla přehledná, dobře ovladatelná a s možností vyhledávání.
Po stopách šikovné nápovědy
Pátral jsem po internetu hodně dlouho, až jsem navštívil svoje oblíbené nástroje a zkoumal, jak tuto otázku řeší. Přitom jsem také narazil na poskytovatele zajímavých helpdeskových platforem, které vám chci představit.
Pokud přemýšlíte, jakou platformu pro online nápovědu zvolit, máte hned dvě možnosti. Určitě je dobré se nejdříve rozhodnout, jestli si přejete ji mít někde u sebe na serveru či hostovanou jinde. Z mého pohledu má služba na vlastním serveru jistá rizika, a to zejména fakt, že stabilita a přístupnost půjde na vaše bedra. Hostovaná nápověda mi osobně dává větší smysl, protože vám odpadnou starosti a poplatek bývá poměrně často směšný. Pojďme se tedy rovnou podívat na pár tipů:
Open source systémy na vlastním serveru
- Bookstackapp.com – zdarma (open source)
- Wordpress.org – zdarma (open source)
Pozn.: Setkal jsem se i s nápovědou běžící na Wordpressu.
Hostované služby
- Gitbook.com – startovací tarif od 150 Kč
- Helpscout.com – startovací tarif od 440 Kč
- Intercom.com – startovací tarif od 1 629 Kč
Ani k jedné z nabízených služeb zatím bohužel nemám žádné rady ani doporučení. Myslím si však, že správný výběr spočívá ve zkoušení a následném zjištění, který nástroj vašemu podnikání nejlépe sedne.
Závěrem ještě chci dodat, že jsem viděl mnohokrát i naprosto vlastní řešení platformy. Nápověda byla naprogramována přímo na míru, ovšem s takovým způsobem řešení zatím nemám bližší zkušenosti, protože žádný z mých klientů se do této „divoké“ realizace zatím nepustil.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Nejlepší řešení pro technickou podporu?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)