Kvantitativní a kvalitativní průzkumy aneb jak na ně?

Marek Wiener 20 / 08 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Kvantitativní a kvalitativní průzkumy aneb jak na ně?

Vyberte ten správný pro váš projekt

V tomto článku jsem si pro vás nenachystal nic jiného než doporučení na další práci s dotazníky. Navazuji tak na předchozí texty o SatisMeteru nebo Smartlooku, ale tentokrát v teoretickém pojetí.

Pojďme se tedy podívat, jak takové dotazníky vyhodnocovat. Je třeba rovnou zmínit, že si nejdříve musíte ujasnit, jakou cestou chcete vůbec jít. V úrovni typů totiž můžete provést výzkum kvantitativní či kvalitativní. Hned vám vysvětlím oba přístupy.

Kvantitativní průzkum

V tomto průzkumu bývá vzorek dotazujících poměrně velký. S tím souvisí i fakt, že díky automatickému rozesílání či jinému sběru dat může být toto šetření celkově mnohem jednodušší než kvalitativní typ. Důležité je vědět, že se opíráte o velké množství dat, takže vám stačí statisticky vyhodnotit celý dotazník nebo jádro problému.

Kvalitativní průzkum

Ten je oproti předchozímu řešení mnohem složitější. Často se sběr dat řeší individuálně a každý dotazník se poměrně zdlouhavě a podrobně rozebírá. Tento průzkum se zpravidla provádí na základě osobních pohovorů a posuzuje se spíš pocitově, tedy nestojí tolik na základě výsledků dat.

Jak to vidím já?

Mohu říci, že se víceméně přikláním ke kvalitativnímu šetření, ale to samozřejmě nelze aplikovat vždycky. Nejlépe vyhovuje zejména menším nebo specializovaným projektům, kde dává smysl se individuálně ptát a vyzvídat možnosti ke zlepšení. Kvantitativní vyhodnocení je zase přínosné v jiných případech – ideální například v situaci, kdy potřebujete opravdu velký vzorek dat a nechcete riskovat průzkum vyhodnocený na základě odpovědí pár respondentů.

Je dobré vědět, že máte vždycky dvě možnosti a až na základě tohoto výběru se pohlédněte po vhodném online nástroji, který vám s průzkumem pomůže. Hodně štěstí při zkoumání!

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Kvantitativní a kvalitativní průzkumy aneb jak na ně?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Atraktivní kampaně po celý rok

    Atraktivní kampaně po celý rok

    Sledovat kalendář se vyplatí

    ZOBRAZIT
  • 3 problematické typy klientů

    3 problematické typy klientů

    Můžou vám poměrně zkomplikovat práci

    ZOBRAZIT
  • Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě

    Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě

    Bude se týkat každého e-shopaře

    ZOBRAZIT