20 / 09 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Užitečné tipy pro výběr marketingového profesionála
Reference, certifikáty, zkušenosti… Co je víc?
V tomto článku jsem si pro vás připravil nejen zamyšlení, ale zároveň i doporučení, jakým způsobem si vybrat vhodného partnera pro váš online marketing.
Domnívám se, že situace na trhu se za posledních pět let výrazně změnila. Oproti roku 2018 je rozdíl hlavně v tom, že se na trhu vyskytuje poměrně hodně specialistů, kteří nabízí služby v oblasti onlinu, a proto jsem se rozhodl vám dát pár tipů, jak se orientovat při výběru toho správného profesionála.
Na začátek jsem si ještě udělal takový průzkum, jak vypadá současný stav. Zabrouzdal jsem na nejznámější partnerské katalogy a dal dohromady aktuální stav uživatelů:
• Shoptet partneři CZ – 730 profesionálů
• Shoptet partneři SK – 154 profesionálů
• Eshop-rychle – 155 profesionálů
• Na volné noze – 260 profesionálů
Jak tedy postupovat při výběru?
Za mě je nejdůležitějším prvkem rozhodnout se hned na počátku, jestli hledáte profesionála s přesahem do všech marketingových kanálů, nebo spíš specialistu se zaměřením na konkrétní kanál. V této problematice se totiž následně bude trochu rozcházet postup vašeho výběru.
Při volbě člověka s přesahem vás totiž budou zřejmě zajímat hlavně reference kandidáta, protože považuji za klíčové, v jakých oborech získával zkušenosti a jak široký je jeho marketingový záběr. U druhé varianty vás určitě recenze budou taky zajímat, ale spíš budete chtít znát velikost klientů a dosažené výsledky.
Kromě těchto základních poznatků také berte v úvahu i lokalitu profesionála. Přestože je dnes standardní potkávat se online, stále existují situace, kde je lepší se sejít osobně, takže je velkou výhodou, pokud váš potenciální partner působí ve vašem okolí.
Co nám říkají certifikáty?
Marketingový odborník není BIO potravina, která potřebuje certifikát, proto bych jej ve výběru profíka klidně pominul. Dnes je navíc velmi těžké se v této oblasti orientovat. Běžný e-shopař či majitel firmy ani nerozezná, který certifikát je důležitý, ať už je to Shoptet Partner, Heureka Partner nebo se jedná o nějaké ověření od Seznam.cz nebo Mergada. Další nástrahou jsou různé partnerské úrovně – myslím, že je poněkud bezpředmětné, jestli je to partner zlatý či bronzový, důležité jsou jeho reference a výsledky.
Při oslovení či rozeslání poptávky hodnoťte zejména věcnost, rychlost a upřímnost odpovědí. Za mě zkrátka nepotřebujete dostat k vaší poptávce elaborát, ale postačí smysluplná odpověď, reálné zkušenosti a cena služeb potenciálního partnera. Detaily klidně nechte až na další setkání, kdy se rozhodnete, jestli je to ten správný člověk pro váš byznys.
Jak poznat špatného partnera od těch dobrých?
Určitě na internetu prostudujte recenze a pokud žádné nedohledáte, je další volbou prozkoumání portfolia vybraného kandidáta. Daný uchazeč by měl mít zajímavé a aktuální příspěvky na sociálních sítích nebo u sebe na webu. Nezapomeňte se také podívat na profesní síť LinkedIn.
Doufám, že jsem vás alespoň trochu inspiroval a přeji šťastnou ruku při výběru vašeho ideálního marketingového parťáka.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Užitečné tipy pro výběr marketingového profesionála
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)