22 / 11 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Znáte kanonické URL adresy a hreflang?
Neopomínejte důležitou oblast v rámci SEO
Pokud se zajímáte o SEO optimalizaci webových stránek, bude vás možná zajímat několik termínů, které odborníci označují jako kanonické URL adresy či hreflang. A právě ty bývají častým nešvarem téměř všech webů a e-shopů, proto byste tomuto tématu měli věnovat pozornost.
Kanonické URL adresy
Jestli používáte některý ze speciálních SEO nástrojů, možná už vás někdy právě na kanonické
URL adresy upozornil. A o co se jedná? O nic jiného než definování URL adresy, která je nejdůležitější v rámci webu s podobným obsahem. Jednoduše tedy řekneme vyhledávači, kterou stránku má zaindexovat, přestože se na webu nachází více podobných URL adres – typicky například v e-shopu, kde existuje kategorie, kterou lze řadit dle různých kritérií, ať už podle ceny nebo třeba názvu. Podobně ale může nastat i situace, kdy vyhledávač nasměruje uživatele na stránku mojedomena.cz/index.php místo na mojedomena.cz.
A proč používat hreflang?
V návaznosti na kanonické URL adresy by vás mohl zajímat i termín hreflang. Ten podobně jako u kanonických URL adres může pomoci s duplicitami. Asi nemusím vysvětlovat, že pro SEO je zásadní omezit duplicitní obsah na vašich stránkách, ať už nadpisy, popisy, ale
i vyloženě podobné stránky. Ty mohou přirozeně vznikat například na vícejazyčných stránkách, na kterých máte jazykové mutace webu na jedné doméně a obsah bývá pro různé jazyky dost podobný, tedy například mojedomena.cz/blog a mojedomena.cz/sk/blog.
V tomto případě tak vyhledávači pomocí hreflang sdělíte informaci, která adresa je prioritní pro danou zemi (jazyk).
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Znáte kanonické URL adresy a hreflang?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)