Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

Marek Wiener 28 / 02 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

Vyzkoušejte nástroj pro efektivní online marketing

O XML feedech jsem tady na blogu už psal v několika článcích. Nejčastěji šlo o použití produktových dat ve zbožových srovnávačích. Nyní jsem se však rozhodl podívat na další příbuzné téma, a jak už z názvu vypovídá, bude se týkat kategorizačního feedu, který může být velmi zajímavým a efektivním marketingovým nástrojem.

V PPC reklamách občas nastává situace, kdy se nehodí pracovat s produktovým feedem. Produktové inzeráty jsou samozřejmě velmi zajímavé – například prostřednictvím nástroje PPC Bee do nich můžete přidávat různé proměnné od názvů, cen produktů až po práci s klíčovými slovy. A právě u nich bych se rád zastavil. V některých situacích je lepší se klíčovým slovům vyhnout. Jedná se zejména o zboží na míru nebo tovar, který nikdo jiný nenabízí. Key words tvořená z názvu nebo popisku totiž nemusí být vhodná vzhledem k atypičnosti produktu, proto pak logicky nejsou ani vyhledávaná.

Řešení? Kategorizační feed

Práce s kategorizačním feedem funguje úplně stejně jako s tím produktovým. Princip je založený na proměnných, které se využívají na mnoha místech, ať už v inzerátech nebo klíčových slovech. Cílení na kategorie je vhodné v situacích, kdy jsou produkty málo hledané, přičemž daleko víc jsou ve vyhledávání pokrytá obecná slovní spojení v souvislosti s danými kategoriemi.
 
Co lze využít v kategorizačním feedu?

  • Nejnižší cena produktu v kategorii (např. Zimní výbava již od 999 Kč)
  • Maximální sleva v kategorii (Zimní bundy sleva až 45 %)
  • Množství produktů v kategorii (Až 550 kolekcí zimních bund)

S kategorizačními feedy jsem se setkal v praxi jen u pár klientů. Nejnázornější příklad z oblasti cestování je kategorizační feed s cílením na konkrétní lokality a uvedením počtu pobytových nabídek v daném místě, maximální výše slevy a nejnižší ceny. Zde bylo nejefektivnější tvořit kampaně na klíčová slova s ohledem na lokalitu (např. zimní pobyty Jeseníky) a nikoliv na konkrétní ubytovací zařízení, jehož název nebyl známý, a tudíž ani hledaný.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Výhodná služba, nebo ztracené know-how?

    ZOBRAZIT
  • Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Nasával zajímavosti přímo ze zdroje

    ZOBRAZIT
  • Jednorázové nastavení PPC reklam

    Jednorázové nastavení PPC reklam

    Aneb neuvážené chování ze strany klienta

    ZOBRAZIT