
27 / 10 / 2024
Víte, kdy se vyplatí založit druhý e-shop?
Možná taktika, pokud vaše platforma ztrácí dech
Co se dozvíte v tomto článku? Ukážu vám techniku, jak zmapovat situaci s nestálým výkonem e-shopu na staré platformě.
Řešíte problémy s výkonem vašeho současného e-shopu? Možná vás to třeba ještě nenapadlo, ale zkuste si položit otázku, jestli je váš současný e-shop atraktivní, a to nejen po vzhledové, ale i technické stránce. Pokud fungujete na PrestaShopu, WooCommerce nebo na vlastní platformě vývojové IT firmy, může váš internetový obchod po čase ztrácet na výkonu.
Jak zjistím, že je můj e-shop za hranicí životnosti?
Sice pro vás nemám přesný návod, ale dám vám tip na tři pravidla, která mi většinou potvrdí moje domněnky:
- Vizuál – Ten jednoznačně napoví, jak na tom e-shop je. Od vzhledu se často odvíjí, že klientovi se zastaralou platformou některé procesy nefungují nebo postrádají významné prvky. Mezi ty patří například vyhledání výdejny Zásilkovny/Balíkovny v závěru dokončení objednávky, chybějící platební brána a další obtíže.
- Stáří – Pokud je e-shop více jak cca 6 let na světě, dá se obecně považovat, že bude brzy potřebovat oživit, případně zhodnotit jeho stav.
- Výkon – I když můžete mít sebelépe nastavený marketing, a to třeba i profesionální agenturou, pokud výkon e-shopu nepodává výsledky jako dříve, může být na vině právě jeho dlouhověkost.
Ale pojďme k jádru věci, protože jsem vám slíbil taktiku, která vám může pomoci vyřešit situaci s nestálým výkonem e-shopu.
Východiskem může být číslo 2
Dokážete si představit provozovat dva e-shopy? Ač to zní bláznivě, hned vás vyvedu z omylu – není to tak složité. Určitě vás napadají otázky ohledně skladu, aktualizace obou e-shopů nebo nákladovosti na provoz, proto se vám pokusím nastínit situaci na následujících řádcích.
Pokud zvolíte jednu z pronájmových platforem, je otázka nákladovosti zbytečná, protože vstupní výdaje na vývoj jsou výrazně minimalizované. Navíc při aktualizaci produktů prostřednictvím feedu můžete používat jeden sklad, a to právě ten na vašem hlavním
e-shopu.
Malé mínus spatřuji ve využití e-shopu s jiným brandem. Pochopitelně nikomu nedoporučuji založit druhý obchod a vystupovat se stejným jménem a logem. Proto je nutné vytvořit ideální alternativní doménu, nejlépe v českém znění s předmětem vašeho prodeje.
Pokud vlastníte značku kadeřnických pomůcek, řekněme Kadeřnictví Jana, zvolte pro druhý projekt doménu ve znění například kadernickepomucky.cz.
Závěrem doplním, že vnímáte-li pozici vašeho současného e-shopu mezi body 1 až 3, je vhodné se rovnou zamyslet nad novým vývojem či platformou, a předejít tak experimentování.
Pokud se vám článek líbil, nasdílejte ho všem, kterým by tato technika mohla pomoci vyřešit problémy s výkonem. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, kdy se vyplatí založit druhý e-shop?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)