
25 / 04 / 2025
PPC duel: Google Ads, nebo Sklik?
Který nástroj se víc vyplatí v české e-commerce?
Reklama ve vyhledávačích je pro mnoho českých firem zásadním kanálem pro získávání zákazníků. Který nástroj je ale lepší po všech stránkách – Google Ads, nebo Seznam Sklik?
Oba reklamní systémy jsou na českém trhu stále silně zastoupené. O Seznamu by se přitom dala vést vášnivá diskuze, zejména kvůli obavám, že jej Google postupně převálcuje a tuzemský vyhledávač bude hrát jen druhé housle. To se však (zatím) nestalo a osobně doufám, že k tomu ani nedojde. Věřím, že konkurence v oblasti reklamního prostoru prospívá české e-commerce a udržuje ji v dobré kondici.
Probuzení Seznamu
Hned zkraje si dovolím menší vsuvku, ať jste v obraze. Zhruba od roku 2015 začal být Seznam otevřenější a přestal se Googlu tolik vyhýbat – začal totiž s implementací svých aplikací do Google Play i App store. Jeho dalším, neméně zajímavým krokem byl i vlastní prohlížeč. Ale teď už zpět ke srovnání reklamních účtů.
V čem se liší Google Ads a Sklik?
Začněme tedy silnějším hráčem na trhu, Google Ads, který je obecně velmi atraktivní z pohledu konverzí. Nicméně vytvořit v něm reklamu není úplně jednoduché. I když se Google v poslední době snaží systém zjednodušit, často vídám, že i laik zvládne spustit chytrou kampaň, která však nepřináší žádné výsledky. Z pohledu intuitivnosti je tak Google Ads pro běžného uživatele nedostatečný a pro správné nastavení kampaní vyžaduje spíš služby profesionála.
Sklik je naopak systém, ve kterém si reklamu vytvoří prakticky každý. I zde však ale platí, že bez praxe můžete sklouznout k neefektivním kampaním. Za zmínku stojí, že v Skliku nenajdete kampaně s chytrými nabídkami ROAS nebo třeba CPA.
Zaostřeno na cílení a publika
V oblastí cílení si vedou obě platformy moc dobře. Zejména Sklik se značně zlepšil v cílení na zájmy, zatímco Google dlouhodobě nabízí širokou škálu skupin a zájmových tříd. Seznam je nicméně trochu napřed díky obsahovým webům, zejména co se týká pokrytí tradičních českých médií.
Nezapomeňme ale ani na publika. Zatímco na Googlu se pohybuje pestrá směs věkových kategorií, u Seznamu vídáme spíš generaci 40+, což ale není třeba vnímat negativně, protože se jedná o velmi početnou a finančně gramotnou skupinu.
A vítězem se stává….
Snad vás nezklamu, ale podle mě toto srovnání zkrátka nemá jasného vítěze, protože oba systémy jsou z pohledu cílení velmi silné. A také náročné z pohledu nastavení – bez zkušeného oka specialisty, které vám online reklamy nastaví, se moc neobejdete. Nakonec bych ale přeci jen mírně vyzdvihl Google, který má z globálního měřítka samozřejmě širší využití.
A co vy? Který reklamní systém se osvědčil vám? Napište nám zprávu do komentářů nebo článek jednoduše nasdílejte dál. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: PPC duel: Google Ads, nebo Sklik?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)