
07 / 03 / 2025
Tipy, jak úspěšně zacílit na LinkedInu a Xku
Odhalte klíčové rozdíly a uspějte v reklamě
Od začátku roku se na blogu věnujeme srovnávání sociálních sítí z pohledu inzerentů. A nejinak je tomu i dnes. V tomto článku se zaměříme na rozdíly mezi LinkedIn a X.
Srovnání sociálních sítí LinkedIn a X jsem vybral záměrně. Obě sítě totiž v Česku nepatří mezi ty nejpoužívanější, zato jsou více zaměřené na konkrétní odvětví.
Koho hledat na LinkedInu a Xku?
LinkedIn spadá pod firmu Microsoft, a pokud jste si v minulosti hledali práci nebo si dlouhodobě udržujete svůj pracovní online profil, zřejmě jste se s touto sítí již také seznámili. A právě váš profil pak bývá hledaný v situacích, kdy se o vás někdo pracovně zajímá. Tím narážím na fakt, že na LinkedIn aktivně fungují zejména profesionálové, náboráři, headhunteři a různí odborníci ze sektoru B2B.
Představím samozřejmě i síť X, kterou známe spíše pod označením Twitter. V nedávné době ji však koupil veřejně známý podnikatel Elon Musk, který ji nekompromisně přejmenoval, i když z mého pohledu to dodnes nedává žádný smysl. Název v podobě jednoho písmena se příliš neujal, jak bych očekával u tak velké společnosti. Na Xku se objevují lidé, kteří jsou taktéž odborníci, ale většinou se jedná o novináře, politiky, mediální osobnosti, popřípadě celebrity a influencery.
Rozdíly v cílení
Tyto sítě se tedy významně odlišují v cílení na dané publikum, ale pokud bych měl nějaké podobné rysy poznamenat, faktem je, že je uživatelé využívají spíš nepravidelně, tedy podle potřeby. Na X se dostanete, když vás zajímají konkrétní výroky, komentáře politiků nebo nějaká významná zpravodajská informace.
Na LinkedIn je to podobné, ovšem z pracovního pohledu. Pokud jste tedy zrovna „busy“ a nehledáte novou pracovní výzvu, zřejmě vás tolik nezaujme. Můžete zde ale třeba nasávat postřehy a tipy od specialistů z vašeho oboru. Je však zajímavé, že poslední dobou se objevují ve feedu různorodé příspěvky od aktivních uživatelů, a to nejen čistě na téma jejich profese či oboru.
Jak je to s reklamou?
Obě platformy se odlišují v zadávání inzerce, a to zejména v cílení:
- LinkedIn – umí cílit podle pracovních pozic, odvětví, velikosti společnosti.
- X – zvládně zacílit podle zájmů, chování, klíčových slov a engagementu.
Reklama na LinkedIn bývá obecně dost drahá, ale na druhou stranu je zase vysoce konverzní, zejména v sektoru B2B. Typicky zde uvidíte reklamu formou propagace odborných článků nebo případových studií. Na Xku je, troufám říct, dost důležité trefit se s obsahem reklamy. Určitě bude dobře fungovat krátkodobé téma (na určité období) a virální marketing, tedy aktuální náměty využívající hashtag trendy.
Rád bych ještě zmínil odlišnosti po stránce typů inzerátů na obou platformách. Na LinkedIn můžeme sponzorovat příspěvky, dělat textové reklamy, reklamy InMail a generování leadů.
U Xka zase můžeme promovat tweety, účty, trendy či video reklamy.
Závěrem bych ještě podotkl, že asi neexistuje jednoznačný příklon k určité platformě. Kolikrát mi u některých klientů dává smysl zkombinovat v rámci reklamy obě.
A jak to máte vy se sociálními sítěmi LinkedIn a X? Podělte se do komentářů nebo třeba jen nasdílejte článek dál pro další zájemce o toto téma. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Tipy, jak úspěšně zacílit na LinkedInu a Xku
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)