Víte, jak efektivně vést sklad e-shopu?

Marek Wiener 24 / 01 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Víte, jak efektivně vést sklad e-shopu?

Dbejte na řádnou inventuru a pečlivou evidenci skladu

Kam nás zavede tento článek? Podíváme se na skladové hospodářství, jeho povinnosti a optimalizaci v rámci marketingu, logistiky i legislativy.

Sklad je páteř každého e-shopu a kvalitní péče a přehledná evidence jsou klíčové pro jeho úspěšný provoz. Pojďme se proto podívat na tipy, jak pracovat s e-shopovým skladem nebo jaké kroky je nutné podniknout, abyste neztratili motivaci pro podnikání na internetu.

Skladový systém z marketingového pohledu

Pro marketing je důležitým ukazatelem nákupní cena, z níž se následně dopočítává marže produktů. Díky tomu můžete do reklamních systémů přenášet důležitá data ke konkrétnímu ID produktu, a tím sledovat ziskovost či ztrátovost jednotlivých položek. Takové informace nám mohou poukázat třeba na dlouhodobé „ležáky“ na skladě nebo artikl, kde je nízká skladová zásoba.

Práce s objednávkami a pohyb zboží na skladě

Podíváme se také na logistiku skladového systému. Jeho přehlednost totiž ovlivňuje rychlost vyřízení objednávky, reklamace či dotazu na zákaznické podpoře. Proto je důležité vést v systému informace o pozicích na skladě a také myslet na správné označování produktů. 

Příklad z praxe mluví za vše. Klient v průběhu podnikání zjistil, že mu nestačí číselná řada, a musel tak všechny produkty přeznačit na nový číselný systém. To ale nadělalo vcelku velký zmatek v reklamách, protože kampaně byly řízené na základě ID produktu. A kolik práce dalo přeznačit sklad a zároveň se v něm naučit nově orientovat.

V rámci logistiky bych také ještě pro efektivnější procesy doporučil využívání čtečky pro práci s EAN či QR kódy, přehledné značení a rozdělení zón či regálů ve skladu.

A co ta legislativa?

Na začátku jsem zmínil, že tento článek nebude pojednávat o účetních operacích, ale přeci jen bych se chtěl dotknout některých legislativních bodů. Skladová evidence je v podstatě zákonnou povinností, a proto myslete na to, že jednou ročně máte povinnost udělat inventuru a vyhodnotit celkové skladové zásoby. Zajímavé postřehy k tomuto tématu najdete například na blogu Shoptetu v článku Inventura a účetní závěrka roku. 

Doporučujeme se ale věnovat i dalším aspektům – vybrat zboží, které je neprodatelné nebo k vyřazení a zadat k němu v systému příznak priority. Zkrátka zaměřit se další segmentaci pro práci s jednotlivými položkami. 
Klienti také typicky řeší situace, kdy se třeba blíží expirace, zboží je rozbalené (vratky, reklamace) nebo se v minulosti produkt nepodařilo prodat ani za nákupní cenu. Takové zboží se následně vyřadí ze skladu a nabízí se k prodeji alternativními cestami, například na portálech eBay, Amazon, Aukro, Bazoš nebo Facebook Marketplace.

Doufáme, že vám tyto jednoduché rady týkající se marketingu, logistiky a legislativy trochu pomohly dostat se do tématu e-shopu a jeho skladu. Budeme rádi, pokud nasdílíte článek tam, kde by mohl pomoci s vylepšením skladové evidence. 

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Víte, jak efektivně vést sklad e-shopu?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Recenze na e-shopové řešení Webczech

    Recenze na e-shopové řešení Webczech

    Poctivý průměr, který neurazí

    ZOBRAZIT
  • Xemel, možná alternativa k Mergadu?

    Xemel, možná alternativa k Mergadu?

    Další nástroj na správu produktových feedů

    ZOBRAZIT
  • Mobilním formátem Interscroller rozhodně zaujmete

    Mobilním formátem Interscroller rozhodně zaujmete

    Nový typ reklamy od Skliku

    ZOBRAZIT