FOMO marketing využívejte smysluplně a eticky

Marek Wiener 27 / 03 / 2025

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

FOMO marketing využívejte smysluplně a eticky

Hnací síla, která umí navnadit zákazníky

Jak už z nadpisu článku vyplývá, dnes bude řeč o efektu FOMO, což je způsob, jak přimět zákazníky k rychlejšímu rozhodování.

FOMO (Fear Of Missing Out) je psychologický fenomén, který se týká ovlivnění chování spotřebitelů a spočívá ve vyvolání určité úzkosti nebo spíš pocitu, že daná nabídka je limitovaná a nevydrží dlouho. V marketingu se využívá poměrně často, takže i já efekt FOMO samozřejmě používám. Svých klientů se tak často ptám, kdy končí jejich akční nabídka, protože chci využít právě tohoto účinku, aby si zákazníci s nákupem pospíšili.

FOMO efekt v praxi

Teorie je poměrně jasná, pojďme si proto uvést několik příkladů, kdy je vhodné tuto techniku využít:

  1. Omezená dostupnost – typicky můžete FOMO využít v situaci, kdy budete na zboží dávat omezenou dostupnost, třeba když je skladem jen 10 kusů.
  2. Časově ohraničená nabídka – každá akce by měla být jasně časově limitovaná, často se uvádí například odpočet zbývajícího času.
  3. Zákaznický důkaz – klasikou je třeba widget v e-shopech, kde se zobrazuje, kolik lidí si produkt prohlédlo/již zakoupilo nebo že si zákazník z Prahy právě prohlíží dané zboží.
  4. Další omezení – například u eventů, kdy se na kurz může přihlásit jen omezený počet účastníků.

Kde se FOMO pravidelně využívá?

  • Nejčastěji přímo v e-shopech na produktových kartách.
  • Na sociálních sítích, kdy se často publikuje reklama s časovým omezením.
  • V rámci e-mail marketingu, kde můžete třeba vložit časovač do konce akce.

Dá se říct, že FOMO je účinný nástroj v marketingu, je však důležité to nepřepísknout a používat ho eticky. Narážím tímto na fakt, že někteří klienti s ním nezacházejí dobře a vzbuzují pak dojem falešných informací. Proto s ním buďte opatrní.

Víte o někom, koho zajímá FOMO marketing? Nasdílejte mu tento článek, třeba ho inspiruje. Děkujeme.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: FOMO marketing využívejte smysluplně a eticky

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Tipy, jak úspěšně zacílit na LinkedInu a Xku

    Tipy, jak úspěšně zacílit na LinkedInu a Xku

    Odhalte klíčové rozdíly a uspějte v reklamě

    ZOBRAZIT
  • Jednorázové nastavení PPC reklam

    Jednorázové nastavení PPC reklam

    Aneb neuvážené chování ze strany klienta

    ZOBRAZIT
  • Jak vypadal rok 2024 z pohledu MarkMedia?

    Jak vypadal rok 2024 z pohledu MarkMedia?

    Naše tradiční zimní rekapitulace

    ZOBRAZIT