
27 / 03 / 2025
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
FOMO marketing využívejte smysluplně a eticky
Hnací síla, která umí navnadit zákazníky
Jak už z nadpisu článku vyplývá, dnes bude řeč o efektu FOMO, což je způsob, jak přimět zákazníky k rychlejšímu rozhodování.
FOMO (Fear Of Missing Out) je psychologický fenomén, který se týká ovlivnění chování spotřebitelů a spočívá ve vyvolání určité úzkosti nebo spíš pocitu, že daná nabídka je limitovaná a nevydrží dlouho. V marketingu se využívá poměrně často, takže i já efekt FOMO samozřejmě používám. Svých klientů se tak často ptám, kdy končí jejich akční nabídka, protože chci využít právě tohoto účinku, aby si zákazníci s nákupem pospíšili.
FOMO efekt v praxi
Teorie je poměrně jasná, pojďme si proto uvést několik příkladů, kdy je vhodné tuto techniku využít:
- Omezená dostupnost – typicky můžete FOMO využít v situaci, kdy budete na zboží dávat omezenou dostupnost, třeba když je skladem jen 10 kusů.
- Časově ohraničená nabídka – každá akce by měla být jasně časově limitovaná, často se uvádí například odpočet zbývajícího času.
- Zákaznický důkaz – klasikou je třeba widget v e-shopech, kde se zobrazuje, kolik lidí si produkt prohlédlo/již zakoupilo nebo že si zákazník z Prahy právě prohlíží dané zboží.
- Další omezení – například u eventů, kdy se na kurz může přihlásit jen omezený počet účastníků.
Kde se FOMO pravidelně využívá?
- Nejčastěji přímo v e-shopech na produktových kartách.
- Na sociálních sítích, kdy se často publikuje reklama s časovým omezením.
- V rámci e-mail marketingu, kde můžete třeba vložit časovač do konce akce.
Dá se říct, že FOMO je účinný nástroj v marketingu, je však důležité to nepřepísknout a používat ho eticky. Narážím tímto na fakt, že někteří klienti s ním nezacházejí dobře a vzbuzují pak dojem falešných informací. Proto s ním buďte opatrní.
Víte o někom, koho zajímá FOMO marketing? Nasdílejte mu tento článek, třeba ho inspiruje. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: FOMO marketing využívejte smysluplně a eticky
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)