Nejčastější chyby při tvorbě nebo migraci e-shopu

Marek Wiener 28 / 06 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Nejčastější chyby při tvorbě nebo migraci e-shopu

Pojistěte si hladké fungování vašeho byznysu

U vzniku nových e-shopů bývám poměrně často, rozhodl jsem proto se sepsat nejčastější chyby, se kterými se setkávám. Pojďme se tedy na téma podívat víc do hloubky.

Tvorbu nového e-shopu můžete řešit hned z několika důvodů. Nejčastější situací je migrace na novou platformu nebo start nového byznysu. V obou případech jsou vidět podobné chyby, které lze charakterizovat body níže:

1.    Podcenění textového obsahu
2.    Stromová struktura kategorií
3.    Nedostatečné/nekvalitní grafické podklady
4.    Chybějící základní informace

Ať už jde o založení nového elektronického obchodu nebo jeho migraci, tyto chyby se odhalují opravdu snadno.  Vždy na ně narazím velmi brzy, protože bez jejich odbavení se nehnu dál.

Textový obsah

Co se týká textových podkladů, lze považovat za tristní ty situace, kdy e-shop dlouhodobě funguje, přestože nemá kvalitně otextované popisky produktů a kategorií. Uvědomte si, že tyto aspekty se propisují i do organického hledání a také do PPC reklamy, na jejímž základě se dynamické a produktové reklamy správně zobrazují.

Kategorie

Jednou z dalších oblastí je špatně vyřešená stromová kategorie. Stručně řečeno jde o zastaralý způsob řešení kategorií, který nezohledňuje SEO ani zákaznické potřeby – chybí důležitá klíčová slova, logické seřazení, ale také správné zatřídění ve zbožových srovnávačích. Tomuto tématu se věnuji i ve svém video kurzu

Grafické podklady

Ty bývají často velmi tristní. Ve většině případů totiž klienti popisují, že si vše dělají sami nebo že nemají grafika. Já se však vždy snažím předat základní informaci, že i vizuál musí vypadat profesionálně.

Informace o e-shopu

Tento bod se spíš týká startovacích e-shopů, ale přesto jej uvedu, protože patří mezi ty podstatné. Zákazník u vás rád najde přehled o dopravě, osobních odběrech nebo základní identifikační údaje. Nejednou jsem se setkal, že v položce menu „informace“ klient uvedl například jen e-mail nebo třeba nevěnoval pozornost obchodním podmínkám, a to vnímám jako zásadní nedostatky.

Pokud se chystáte migrovat e-shop, určitě se poraďte s odborníkem a možná mu tranzici kompletně svěřte. Chcete-li rozjet nový byznys, věnujte pozornost i banálním věcem, protože jejich absence vám může hned ze startu výrazně zhoršit vstupní pozici na trhu.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Nejčastější chyby při tvorbě nebo migraci e-shopu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Opencart, nebo Shoptet?

    Opencart, nebo Shoptet?

    Srovnání těchto dvou e-shopových platforem

    ZOBRAZIT
  • Analýza české e-commerce v roce 2023

    Analýza české e-commerce v roce 2023

    Heureka se podívala na zoubek našemu online trhu

    ZOBRAZIT
  • Proč se zajímat o Google Consent Mode v2?

    Proč se zajímat o Google Consent Mode v2?

    Povinná novinka pro personalizovanou reklamu

    ZOBRAZIT