28 / 06 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Nejčastější chyby při tvorbě nebo migraci e-shopu
Pojistěte si hladké fungování vašeho byznysu
U vzniku nových e-shopů bývám poměrně často, rozhodl jsem proto se sepsat nejčastější chyby, se kterými se setkávám. Pojďme se tedy na téma podívat víc do hloubky.
Tvorbu nového e-shopu můžete řešit hned z několika důvodů. Nejčastější situací je migrace na novou platformu nebo start nového byznysu. V obou případech jsou vidět podobné chyby, které lze charakterizovat body níže:
1. Podcenění textového obsahu
2. Stromová struktura kategorií
3. Nedostatečné/nekvalitní grafické podklady
4. Chybějící základní informace
Ať už jde o založení nového elektronického obchodu nebo jeho migraci, tyto chyby se odhalují opravdu snadno. Vždy na ně narazím velmi brzy, protože bez jejich odbavení se nehnu dál.
Textový obsah
Co se týká textových podkladů, lze považovat za tristní ty situace, kdy e-shop dlouhodobě funguje, přestože nemá kvalitně otextované popisky produktů a kategorií. Uvědomte si, že tyto aspekty se propisují i do organického hledání a také do PPC reklamy, na jejímž základě se dynamické a produktové reklamy správně zobrazují.
Kategorie
Jednou z dalších oblastí je špatně vyřešená stromová kategorie. Stručně řečeno jde o zastaralý způsob řešení kategorií, který nezohledňuje SEO ani zákaznické potřeby – chybí důležitá klíčová slova, logické seřazení, ale také správné zatřídění ve zbožových srovnávačích. Tomuto tématu se věnuji i ve svém video kurzu.
Grafické podklady
Ty bývají často velmi tristní. Ve většině případů totiž klienti popisují, že si vše dělají sami nebo že nemají grafika. Já se však vždy snažím předat základní informaci, že i vizuál musí vypadat profesionálně.
Informace o e-shopu
Tento bod se spíš týká startovacích e-shopů, ale přesto jej uvedu, protože patří mezi ty podstatné. Zákazník u vás rád najde přehled o dopravě, osobních odběrech nebo základní identifikační údaje. Nejednou jsem se setkal, že v položce menu „informace“ klient uvedl například jen e-mail nebo třeba nevěnoval pozornost obchodním podmínkám, a to vnímám jako zásadní nedostatky.
Pokud se chystáte migrovat e-shop, určitě se poraďte s odborníkem a možná mu tranzici kompletně svěřte. Chcete-li rozjet nový byznys, věnujte pozornost i banálním věcem, protože jejich absence vám může hned ze startu výrazně zhoršit vstupní pozici na trhu.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Nejčastější chyby při tvorbě nebo migraci e-shopu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)