Jak úspěšně převést firmu z pohledu online marketingu

Marek Wiener 15 / 01 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Jak úspěšně převést firmu z pohledu online marketingu

Dejte si na čas, ať předejdete chybám

V tomto textu se chci podělit o téma, které na blogu běžně neřeším, ale pro mě osobně je dost zásadní. Jedná se o převod firmy z pohledu online marketingu.

Letos se mi tato situace sešla hned u tří klientů, kteří měnili vlastnickou strukturu. A ve všech případech jsem narazil na podobné problémy. Proto jsem se rozhodl sepsat checklist, který vás nasměruje, jak ideálně postupovat s předáváním přístupů k reklamním a sociálním účtům původního majitele.

Nákup firmy vypadá jednoduše, ale jaká je realita?

Z mých zkušeností vyplývá, že si noví majitelé často nedokážou představit, co vše nákup firmy obnáší. Většina z nich počítá hlavně s řešením ekonomické oblasti jako je účetnictví, pohledávky nebo skladové zásoby, ale online svět, zejména přístupy do reklamních účtů či profilů na sociálních sítích, často zůstává stranou.

3 nejčastější chyby, se kterými jsem se setkal:

  • Nový majitel vůbec nevěděl, co má po původním vlastníkovi chtít. Nenapadlo ho převést přístupy nebo práva na sebe.
  • Ukvapené ukončení spolupráce s marketingovým týmem nebo agenturou v domnění, že tím se problém vyřeší.
  • Drastické zásahy v marketingu bez hlubší znalosti dalšího kontextu.

Pokud totiž k převodu přistoupíte neuváženě, snadno přijdete o cenné know-how, zkušenosti předchozího týmu a nakonec i o čas a peníze. Některé překážky se projeví až zpětně a jejich náprava může být zdlouhavá a bolestivá.

Co tedy doporučuji? Podívejte se na tento checklist:

  1. Postupujte rozvážně a dejte si čas na adaptaci minimálně 1 až 2 měsíce.
  2. Seznamte se s týmem, ať už je to agentura, freelancer nebo interní markeťák.
  3. Vyhodnoťte s odstupem času, kde a kdy uděláte změny.

Už během přechodného období je klíčové aktivně řešit předávání přístupů s původním majitelem. Ideální je tuto část ošetřit i smluvně – například zakomponovat jasnou formulaci, že si bývalý vlastník nesmí své přístupy odebírat, dokud nezískáte plnou kontrolu nad účty a nástroji. Zároveň si tak ponecháte možnost se na něj v případě potřeby ještě obrátit.

A pokud si ve finále přeci jen nebudete jisti, co všechno je z marketingového pohledu nutné převést, vyplatí se přizvat ke spolupráci externího odborníka. Zkušený nezávislý specialista vám pomůže zmapovat systémy, převést přístupy a navrhnout další kroky, aby vám nic důležitého neuteklo.

Pokud vás článek zaujal a znáte někoho, kdo řeší podobné problémy, nasdílejte mu mé zkušenosti. Děkuji.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak úspěšně převést firmu z pohledu online marketingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Propojení Shopify s reklamními systémy

    Propojení Shopify s reklamními systémy

    Jak funguje zahraniční e-shopový gigant v praxi?

    ZOBRAZIT
  • Rebrand. Kdy je čas na změnu?

    Rebrand. Kdy je čas na změnu?

    Zamyslete se nad stavem vaší brandové identity

    ZOBRAZIT
  • Registrovaná ochranná známka

    Registrovaná ochranná známka

    Jak zaregistrovat ochrannou známku loga?

    ZOBRAZIT