E-shop, který vydělává

Marek Wiener 06 / 12 / 2019

Hodnocení: 0 ×

E-shop, který vydělává

Aneb jak na marketingovou strategii

Každý majitel e-shopu má primární cíl – aby mu jeho elektronický obchod vynášel. K maximalizaci zisků je ale potřeba zvolit a nastavit vhodnou marketingovou strategii. Ta rozhodně vyžaduje odborné znalosti, ať už online specialisty nebo schopného majitele obchodu. Proto jsem pro vás sepsal nejběžnější e-shopové strategie, která vám pomůžou váš byznys posunout dál.

Vyšší cena za proklik (CPC)

Tato strategie vám pro začátek určitě pomůže odrazit se ode dna. Pamatujte ale na to, že platit minimální částku za umístění vašeho e-shopu do katalogu, agregátoru nebo jiného kanálu nemusí vyjít zrovna levně. Pokud zvolíte částku vyšší, než je minimální cena za proklik, odfiltrujete se od ostatních výsledků vyhledávání, a můžete tak za relativně malé peníze získat lepší pozice. Celkově tak utratíte jen něco málo navíc, což se ve výsledku vyplatí.

Propagace určitého zboží

Nabízíte širokou škálu produktů a jejich celková propagace i s minimálním CPC je příliš nákladná? Zkuste to jinak – propagujte jen vybrané zboží. Vyřaďte 50 % produktů, u kterých máte minimální marži, a věnujte tak výdaje na propagaci výdělečnějších kusů z vaší nabídky.

Udržte si přední pozice

Jednou z dalších marketingových strategií je udržení se na předních pozicích ve vyhledávačích. Investice do této metody bude finančně náročná, a proto je nutné ji spravovat chytře a pravidelně na denní bázi, abyste nepřepláceli konkurenci, která případný boj o přední pozici třeba vzdá, a vy tak budete moci cenu snížit. Užitečným nástrojem pro takovou strategii je například Bidding Fox, který umí nastavit maximální cenu za proklik. Zvládne ale také určit, na jaké pozici se má produkt dlouhodobě držet, kontrolovat ceny konkurence nebo třeba odhalí, které produkty nemá biddovat, protože se ve vyhledávači zobrazují např. za danou cenu příliš nízko.

Řízená strategie

Mezi nejčastější metody marketingové strategie je řízení na bázi PNO. Tedy podílu nákladů na obratu, který definuje jednoznačný parametr pro jakýkoliv kanál. A z hlediska časového vývoje nám nabízí jednoduché srovnání jednotlivých marketingových kanálů.

Kombinace strategií

Pokud se toho nebojíte, tak zkuste zkombinovat všechny výše zmíněné strategie. Nabízí se třeba řízená strategie dle PNO v kombinaci se strategií s cenou za proklik vyšší než minimum. Jednotlivé produkty tak "topujete" až do chvíle, než dosáhnou svého podílu na obratu.

Určitě vyzkoušejte nějakou marketingovou strategii a brzy sami zjistíte, co bude na vašem e-shopu fungovat. A v případě, že si nebudete vědět rady, obraťte se na mě, rád vám pomůžu najít tu nevhodnější cestu.

Blog o online marketingu

Digi školení

Vážení zájemci, celodenní školení Shoptet a Online marketing aktuálně probíhají online formou (spojení přes Meet nebo Skype). V případě zájmu napište termín, který by vám vyhovoval.

Více informací

Vložte názor k článku: E-shop, který vydělává

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Letošní novinky ze světa onlinu jedou!

    Letošní novinky ze světa onlinu jedou!

    Přináší praktické a pohodlné vychytávky

    ZOBRAZIT
  • Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    ZOBRAZIT
  • Příprava kampaně s letní tématikou

    Příprava kampaně s letní tématikou

    Horké tipy, jak využít období prázdnin a dovolených

    ZOBRAZIT