17 / 05 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak zkrotit výdaje za online reklamu
Co se vyplatí a kde můžete ušetřit
Vést úspěšný online projekt je bezesporu těžká věc. Mnohem náročnější je však se k úspěchu dopracovat, zejména když nemáte velký rozpočet k investicím do online marketingových kanálů. Určitě totiž chcete, aby byla vaše propagace dostatečná a vaše energie správně vynaložená.
V tomto článku se tedy zaměřím na tipy a triky, jak chytře vložit finance do reklamy a kde ušetřit – zkrátka jak zkrotit výdaje, aniž byste to na obratu nějak výrazně pocítili.
- Nesázejte vše na jednu kartu, raději svoje prostředky rozprostřete na více míst. Už několikrát se mi stalo, že reklamní kanál byl absolutně nekonverzní v tom, co jsem potřeboval prodat. Pokud byste totiž, jako kdysi já, vložili peníze špatně, tak byste zbytečně mnoho utratili, a navíc bez výsledku.
- Už v článku E-shop, který vydělává jsem psal, že v reklamních systémech není vhodné dávat minimální částku za proklik, ale vložit nepatrně více, klidně i o halíř. S touto metodou mám dobré zkušenosti, je vhodná v tu chvíli, kdy máte omezený rozpočet.
- Zamyslete se občas i nad lidským faktorem, zda není překážka třeba ve správci vašich kampaní.
- Provádějte A/B testování na různé formáty a barevnost reklam. Klidně jděte trochu mimo váš vlastní brand a otestujte, jaké další barvy na lidi lépe působí. Přidejte k propagaci několik variant inzerátů a zkoušejte, co je více konverzní.
- Investujte do vývoje. Minulý rok jsem navštívil několik e-commerce konferencí a ze všech stran bylo slyšet jen slovní spojení “rychlost webu“. A ani se tomu nedivím, protože dneska je prostě základ mít svižné a přehledné internetové stránky. Načtěte si něco o UX, nezaměřujte se jen na čísla, ale i na pocity a stížnosti vašich zákazníků. Zkrátka nepřehlížejte případné vlivy, které mohou mít vliv na prodejnost.
- Buďte trpěliví, protože příliš časté změny v rozhodnutí mohou v reklamních kanálech udělat větší paseku, než si myslíte. Rozhodně doporučuji se dlouhodobě držet konkrétní strategie a vyhýbat se radikálním zvratům.
Možná vás napadnou i další oblasti, kde je možné ušetřit. Zkuste se nad tímto tématem více zamyslet a aplikujte na svůj vlastní byznys. Ať se vám daří!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak zkrotit výdaje za online reklamu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)