Jak zkrotit výdaje za online reklamu

Co se vyplatí a kde můžete ušetřit

rady a tipyonline marketing


Vést úspěšný online projekt je bezesporu těžká věc. Mnohem náročnější je však se k úspěchu dopracovat, zejména když nemáte velký rozpočet k investicím do online marketingových kanálů. Určitě totiž chcete, aby byla vaše propagace dostatečná a vaše energie správně vynaložená.

V tomto článku se tedy zaměřím na tipy a triky, jak chytře vložit finance do reklamy a kde ušetřit – zkrátka jak zkrotit výdaje, aniž byste to na obratu nějak výrazně pocítili.

  1. Nesázejte vše na jednu kartu, raději svoje prostředky rozprostřete na více míst. Už několikrát se mi stalo, že reklamní kanál byl absolutně nekonverzní v tom, co jsem potřeboval prodat. Pokud byste totiž, jako kdysi já, vložili peníze špatně, tak byste zbytečně mnoho utratili, a navíc bez výsledku.
  2. Už v článku E-shop, který vydělává jsem psal, že v reklamních systémech není vhodné dávat minimální částku za proklik, ale vložit nepatrně více, klidně i o halíř. S touto metodou mám dobré zkušenosti, je vhodná v tu chvíli, kdy máte omezený rozpočet.
  3. Zamyslete se občas i nad lidským faktorem, zda není překážka třeba ve správci vašich kampaní.
  4. Provádějte A/B testování na různé formáty a barevnost reklam. Klidně jděte trochu mimo váš vlastní brand a otestujte, jaké další barvy na lidi lépe působí. Přidejte k propagaci několik variant inzerátů a zkoušejte, co je více konverzní.
  5. Investujte do vývoje. Minulý rok jsem navštívil několik e-commerce konferencí a ze všech stran bylo slyšet jen slovní spojení “rychlost webu“. A ani se tomu nedivím, protože dneska je prostě základ mít svižné a přehledné internetové stránky. Načtěte si něco o UX, nezaměřujte se jen na čísla, ale i na pocity a stížnosti vašich zákazníků. Zkrátka nepřehlížejte případné vlivy, které mohou mít vliv na prodejnost.
  6. Buďte trpěliví, protože příliš časté změny v rozhodnutí mohou v reklamních kanálech udělat větší paseku, než si myslíte. Rozhodně doporučuji se dlouhodobě držet konkrétní strategie a vyhýbat se radikálním zvratům.

Možná vás napadnou i další oblasti, kde je možné ušetřit. Zkuste se nad tímto tématem více zamyslet a aplikujte na svůj vlastní byznys. Ať se vám daří!