Stiskni enter nebo vyhledávání zruš pomocí tlačítka esc.

Marketing, který nejde vidět…
  0

Marketing, který nejde vidět…

…a přece je všude kolem nás


Nedávno jsem zhlédl v pořadu @online na České televizi celkem zajímavou reportáž o tzv. marketingu, který není vidět. A co si pod tím máme představit? V podstatě se jedná o blogery, youtubery, instagramery a podobné vlivné osobnosti na sociálních sítích. Takovým lidem se dneska říká influenceři a je jich opravdu požehnaně.

Když vám řeknu, že jde o odvozeninu z anglického slova "vliv" (influence), tak je již zcela jasné, že jádro pudla tkví v aktivitě, kterou člověk vyvíjí na určitou skupinu lidí, a tím je logicky ovlivňuje. Tito „ovlivnitelé“ by se dali rozdělit do dvou skupin, a to na nadřazené a podřazené.

Mezi ty nadřazené patří většinou nějaká známá tvář, která propůjčí značce svoje jméno a zároveň ji propaguje (např. nosí oblečení dané firmy). Takovým typickým příkladem je třeba moderátor Leoš Mareš, který podporoval módní značku Blažek. Nebo třeba modelka Simona Krainová, která často navštěvuje kliniku estetické medicíny Yes Visage a nechává se přitom fotit do médií. Takových spoluprací se slavnými osobnostmi je opravdu mnoho.

Oproti tomu ti druzí, podřazení influenceři, jsou v podstatě „obyčejní“ lidé, kteří také s nějakým brandem spolupracují, vyvíjí úplně stejnou činnost jako celebrity, ale častokrát cílí na určitou skupinu odběratelů. Jak popisují v pořadu, který přikládám v odkazu níže, tak se většinou takoví youtubeři/blogeři/instagrameři a dané značky hledají, aby došlo k souznění, a spolupráce tak byla co nejúspěšnější a měla co největší dosah.

Celý influencer marketing se mně osobně jeví jako poměrně velký problém. Je vidět na každém kroku, ať už například v politice nebo v oblastech jako je móda, elektronika, kosmetika, stravování, cestování, zkrátka opravdu všude.  Ať už chceme nebo ne, skrytá reklama nás obklopuje a záleží jen na nás, jak na ni budeme reagovat.

Odkaz na reportáž: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ (11 minuta).

Vložit názor k článku: Marketing, který nejde vidět…

Nápověda k heslu: Kolik je 3+6 (napište slovy).