Marketing, který nejde vidět… Hodnocení: 0 ×

Marketing, který nejde vidět…

…a přece je všude kolem nás

Nedávno jsem zhlédl v pořadu @online na České televizi celkem zajímavou reportáž o tzv. marketingu, který není vidět. A co si pod tím máme představit? V podstatě se jedná o blogery, youtubery, instagramery a podobné vlivné osobnosti na sociálních sítích. Takovým lidem se dneska říká influenceři a je jich opravdu požehnaně.

Když vám řeknu, že jde o odvozeninu z anglického slova "vliv" (influence), tak je již zcela jasné, že jádro pudla tkví v aktivitě, kterou člověk vyvíjí na určitou skupinu lidí, a tím je logicky ovlivňuje. Tito „ovlivnitelé“ by se dali rozdělit do dvou skupin, a to na nadřazené a podřazené.

Mezi ty nadřazené patří většinou nějaká známá tvář, která propůjčí značce svoje jméno a zároveň ji propaguje (např. nosí oblečení dané firmy). Takovým typickým příkladem je třeba moderátor Leoš Mareš, který podporoval módní značku Blažek. Nebo třeba modelka Simona Krainová, která často navštěvuje kliniku estetické medicíny Yes Visage a nechává se přitom fotit do médií. Takových spoluprací se slavnými osobnostmi je opravdu mnoho.

Oproti tomu ti druzí, podřazení influenceři, jsou v podstatě „obyčejní“ lidé, kteří také s nějakým brandem spolupracují, vyvíjí úplně stejnou činnost jako celebrity, ale častokrát cílí na určitou skupinu odběratelů. Jak popisují v pořadu, který přikládám v odkazu níže, tak se většinou takoví youtubeři/blogeři/instagrameři a dané značky hledají, aby došlo k souznění, a spolupráce tak byla co nejúspěšnější a měla co největší dosah.

Celý influencer marketing se mně osobně jeví jako poměrně velký problém. Je vidět na každém kroku, ať už například v politice nebo v oblastech jako je móda, elektronika, kosmetika, stravování, cestování, zkrátka opravdu všude.  Ať už chceme nebo ne, skrytá reklama nás obklopuje a záleží jen na nás, jak na ni budeme reagovat.

Odkaz na reportáž: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ (11 minuta).

Vložte názor k článku: Marketing, který nejde vidět…

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Využívejte sociální sítě efektivně

    Využívejte sociální sítě efektivně

    Malý český průvodce social media

    ZOBRAZIT
  • Používejte profesní sociální síť LinkedIn

    Používejte profesní sociální síť LinkedIn

    Může vám přinést zajímavé kontakty

    ZOBRAZIT
  • Buďte na Instagramu vidět!

    Buďte na Instagramu vidět!

    Využívejte fotky ve váš prospěch

    ZOBRAZIT