14 / 06 / 2018
Moje zkušenosti s Favi.cz
Aneb pár much k vychytání jsem našel
Od letošního února jsem měl možnost řešit správu kampaní u specializovaného vyhledávače Favi.cz. Celkově jsem byl z této pracovní příležitosti velice nadšený a plný očekávání, ale situace se nakonec vyvinula dost nezvykle. A proto bych se s vámi rád podělil o tuto zkušenost.
Favi.cz je český agregátor nábytku a vybavení domácnosti. Popravdě řečeno velmi vítám, že se kromě Google a Seznam.cz na trhu začaly objevovat i další vyhledávače, které se více zaměřují na konkrétní druh zboží. Pro vaši představu uvedu pár příkladů:
- Skrz.cz – orientace na slevy
- Biano.cz – designové a dekorační předměty
- Favi.cz – nábytek
- Glami.cz – móda
Jak je vidět výše, být na takovém agregátoru je opravdu trendy. Situace se však po chvíli mé správy vyvinula trochu jinak, než bych očekával. Od začátku jsem byl velmi spokojený až překvapený, jak Favi.cz funguje. V první řadě není moc možností, jak kampaně optimalizovat, protože se propojují přes Google Analytics pomocí modulu e-commerce. Favi si následně sám vyhodnocuje, které zboží bude upřednostňovat na základě svého algoritmu, který zcela evidentně promuje zejména produkty s konverzemi.
Propagace na tomto vyhledávači tedy nedopadla moc dobře a musel jsem inzerci uzavřít. Zkrátka automat tak „nějak nefunguje“, jak by měl – často promoval úplně nepochopitelné produkty. Největší problém, který jsem však měl, byla občas nepochopitelná útrata, která pocházela vždy z konkrétních produktů. Jako by z Favi posílali newslettery, kde se zboží zbytečně vyklikávalo, ale to je spíš moje nepotvrzená domněnka.
Favi.cz se mi tak ukázalo z hlediska správy kampaní ve špatném světle a v současné době hledáme s klientem další marketingové cesty.
Reakce na článek obchodního týmu Favi.cz
Děkujeme za zpětnou vazbu k fungování a správě kampaně na FAVI.cz. Fungování automatické optimalizace na základě napojení Google Analytics je založeno na zvyšování pozic dobře prodávaných produktům, ale jelikož do určování pozice vstupují i jiné faktory (CTR, doba dodání, oblíbenost, nastavená CPC atp.), nedochází ke skokovému zvýšení pozice na základě přičtené konverze, ale budování historie produktu a postupné určování pozic. Optimalizace kampaně je pak možná nastavením CPC v systému, případně vyloučením produktů z nabídky.
Neúměrně vyšší proklikovost na konkrétních produktech může být způsobena více faktory. Často může být příčinou to, kdy neodpovídá přesně cena produktu skutečnému vyobrazení na obrázku (například je uvedena cena za stůl, ale na obrázku je včetně židlí atp.). Právě napojení na Google Analytics by mělo v nejlepším případě tyto výkyvy eliminovat, jelikož má systém informaci, že je produkt proklikávaný ale neprodávaný, takže jej nepustí v katalogu výše.
Věříme, že zařazením nabídky na FAVI.cz dochází k získávání nového publika, které by bylo např. klasickým PPC kanálem neosloveno, což je možné dále využít např. pro vlastní remarketing a další růst. Snažíme se aby FAVI.cz bylo pro e-shopy kvalitním zdrojem návštěvnosti a tržeb, ale nelze jednoznačně říci, že zařazení bude přinášet požadované výsledky v každém případě.
Obchodní tým FAVI.cz
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Moje zkušenosti s Favi.cz
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)
Eva 24.03.2020 18:22
Nakoupila jsem na Favi spoustu zboží pro děti ( nádobí, povlečení, přikrývky...) za více než 1700 Kč a zaplatila předem přes PAYU. S.A. Nepřišlo mi žádné potvrzení o objednávce ani o zaplacení a marně čekám.