Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

Marek Wiener 04 / 01 / 2019

Hodnocení: 0 ×

Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

Nebojte se práce s pravidly

Z hlediska PPC kampaní v Google Ads jsou pro mě a mé klienty nejzajímavější kampaně přes Google Nákupy. Abyste mohli začít inzerovat v tomto marketingovém kanále, je zapotřebí mít správný XML feed. A právě nesplnění této podmínky bývá při mé práci jeden z nepříjemných a častých problémů – v takovém případě na první dobrou kampaň zkrátka nespustím.

Co tedy opakovaně řeším?

  • Chybějící elementy ve feedu, zejména BRAND a MPN nebo GTIN
  • Chybějící popisky či nevhodné názvy
  • Chybějící atributy v názvech
  • Nekvalitní obrázky

Pamatujte, že ne vždy je třeba oslovovat programátory či externí služby pro agregaci XML feedů. Nástroj Google Merchant Center je velmi dobrý pomocník, který umí pomocí pravidel některé chyby opravit. O tom jsem se konec konců přesvědčil i u projektu střešní okna.

Jak se s pravidly pracuje?

Máte na výběr několik možností: můžete pracovat jen s daným feedem nebo do pravidel zakomponovat i práci s dalšími feedy, a vytahovat tak GMC vámi požadovaných elementů. Samozřejmostí je tedy úprava stávajících, chybějících nebo prázdných elementů. Ty můžete buď natvrdo přepsat či nahradit jiným elementem.

Pokud se už trochu kamarádíte s PPChitem, Mergadem či XeMeLem, jistě celý systém práce okamžitě pochopíte. A pokud ne, během krátké chvíle si jej otestujete a po pár špatně nastavených pravidlech s největší pravděpodobností zjistíte, jak fungují, a nastavíte vše do takové podoby, kdy budou již v pořádku :)

Tak s chutí do toho!

Blog o online marketingu

Králem reklamy na Facebooku

Staráte se o sociální sítě, přicházíte denně do kontaktu s facebookovou firemní stránkou a pracujete trvale na komunitě svých zákazníků?

Více o školení

Vložte názor k článku: Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Audity XML feedů pro zbožové srovnávače

    Audity XML feedů pro zbožové srovnávače

    Mějte svoje data pod kontrolou

    ZOBRAZIT
  • Jak jsem získal zkušenosti s Biano

    Jak jsem získal zkušenosti s Biano

    Další funkční agregátor produktů e-shopů

    ZOBRAZIT
  • Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz

    Jak se řadí nabídky ve zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz

    Pozor, pozice ovlivňuje mnoho faktorů

    ZOBRAZIT