04 / 03 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Mýty o zbožových srovnávačích
Podívejme se na zoubek Heurece a Zboží.cz
Nejen u mých klientů panují různý mýty a nepravdy o zbožových srovnávačích, proto jsem se rozhodl dát dohromady nejčastější dotazy, které krouží kolem tohoto tématu. A jelikož jsme v Česku, řeč bude samozřejmě o Heurece a Zboží.cz.
- Funguje Heureka a Zboží.cz stejně?
To je jedna z nejčastějších otázek, na které odpovídám. A stejně zapeklitá bude i odpověď – ANO i NE. Zákazníci si totiž myslí, že se zboží musí párovat na obou srovnávačích a že fungují stejně, ale primárně je potřeba pochopit, že tyto dva kanály jsou rozdílné, přestože se oba řadí mezi zbožové srovnávače. - Když jeden z nich funguje, proč ne druhý?
Jeden z dalších mýtů v řadě. Často se stává, že jeden z těchto kanálů je velmi výkonný oproti druhému, a platí to jak ze strany Heureky ke Zboží.cz, tak i naopak. Je to zcela normální jev. - Sezónní hledanost
Za roky, co se srovnávačům věnuji, jsem si všiml, že sezónnost má na oba srovnávače odlišný vliv. Někde začíná dřív, někde končí později a v případě některých segmentů produktů se třeba ani neprojeví a v druhém srovnávači zase ano. V žádném případě proto nelze paušalizovat. - „To se udělá a je hotovo“
Tedy napáruji zboží, zabiduji a hotovo? Bohužel tomu tak není. Pokud člověk řeší zbožové srovnávače na denním režimu, ihned pochopí, že u obou srovnávačů dochází k různému vývoji a je potřeba na správě průběžně pracovat. Nejen, že se aktualizují kategorizační cesty, mění ceníky prokliků, ale dochází i k významným novinkám, které je potřeba aplikovat, aby prodeje nešly z těchto kanálů dolů.
Cílem tohoto článku je poukázat na fakt, že není možné vnímat Heureku a Zboží.cz jako dva stejné srovnávače, ke kterým se přistupuje stejně a kde se správa vyřeší v rámci jednorázové akce. Snad jsem tedy některým z vás trochu otevřel oči a v případě zájmu o poradenství v oblasti zbožových srovnávačů se mi neváhejte ozvat.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Mýty o zbožových srovnávačích
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)