Mýty o zbožových srovnávačích

Marek Wiener 10 / 12 / 2019

Hodnocení: 0 ×

Mýty o zbožových srovnávačích

Podívejme se na zoubek Heurece a Zboží.cz

Nejen u mých klientů panují různý mýty a nepravdy o zbožových srovnávačích, proto jsem se rozhodl dát dohromady nejčastější dotazy, které krouží kolem tohoto tématu. A jelikož jsme v Česku, řeč bude samozřejmě o Heurece a Zboží.cz.

  1. Funguje Heureka a Zboží.cz stejně?
    To je jedna z nejčastějších otázek, na které odpovídám. A stejně zapeklitá bude i odpověď – ANO i NE. Zákazníci si totiž myslí, že se zboží musí párovat na obou srovnávačích a že fungují stejně, ale primárně je potřeba pochopit, že tyto dva kanály jsou rozdílné, přestože se oba řadí mezi zbožové srovnávače.
  2. Když jeden z nich funguje, proč ne druhý?
    Jeden z dalších mýtů v řadě. Často se stává, že jeden z těchto kanálů je velmi výkonný oproti druhému, a platí to jak ze strany Heureky ke Zboží.cz, tak i naopak. Je to zcela normální jev.
  3. Sezónní hledanost
    Za roky, co se srovnávačům věnuji, jsem si všiml, že sezónnost má na oba srovnávače odlišný vliv. Někde začíná dřív, někde končí později a v případě některých segmentů produktů se třeba ani neprojeví a v druhém srovnávači zase ano. V žádném případě proto nelze paušalizovat.
  4. „To se udělá a je hotovo“
    Tedy napáruji zboží, zabiduji a hotovo? Bohužel tomu tak není. Pokud člověk řeší zbožové srovnávače na denním režimu, ihned pochopí, že u obou srovnávačů dochází k různému vývoji a je potřeba na správě průběžně pracovat. Nejen, že se aktualizují kategorizační cesty, mění ceníky prokliků, ale dochází i k významným novinkám, které je potřeba aplikovat, aby prodeje nešly z těchto kanálů dolů.

Cílem tohoto článku je poukázat na fakt, že není možné vnímat Heureku a Zboží.cz jako dva stejné srovnávače, ke kterým se přistupuje stejně a kde se správa vyřeší v rámci jednorázové akce. Snad jsem tedy některým z vás trochu otevřel oči a v případě zájmu o poradenství v oblasti zbožových srovnávačů se mi neváhejte ozvat.

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Mýty o zbožových srovnávačích

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsem se stal Heureka specialistou

    Jak jsem se stal Heureka specialistou

    Heureka specialista

    ZOBRAZIT
  • Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

    Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

    Nebojte se práce s pravidly

    ZOBRAZIT
  • Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Tipy a rady pro praxi

    ZOBRAZIT