Jak vypadá správa PPC kampaní profesionálem?

Marek Wiener 16 / 10 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Jak vypadá správa PPC kampaní profesionálem?

Pokud chcete jít kupředu, investice do odborníka je na místě

Vždy, když mi přijde poptávka od potenciálního klienta, zajímá mě hned několik základních otázek, než klientovi předložím nabídku na audit zdarma a návrh spolupráce. Mezi tyto otázky patří informace, které mi dovolí nahlédnout pod pokličku daného projektu a posoudit, zda bude mít vzájemná spolupráce smysl. Pokaždé se proto ptám:

  1. Jaké reklamní kanály aktuálně využíváte?
  2. Jaký je váš aktuální orientační rozpočet v kampaních? 
  3. Jakým způsobem vyhodnocujete investice do reklamy?

Dotazů mám samozřejmě více, ale tyto tři považuji za zásadní. Pokud totiž začnu spolupracovat s novým klientem, je pro mě nesmírně důležité vědět, jestli firma umí vyhodnocovat investice do reklamy. Pokud ne, znamená to, že moje role bude velmi složitá, protože s největší pravděpodobností budu muset opakovaně obhajovat své kroky, například v rámci změny rozpočtů. Aktuální využívání marketingových kanálů potřebuji znát také, protože není úplně optimální, pokud je už klient opřený o nějaký reklamní kanál.

V hlavní roli rozpočet

Nejdůležitější otázkou je ale rozpočet v kampaních. I díky němu dokážu odhadnout, jestli je vhodné kampaně převzít. Zpravidla platí, že u klienta, který má cenu správy na úrovni rozpočtu (kreditové útratě), není investice do profesionála efektivní. Typickým příkladem jsou kreditové útraty do 3000 Kč.
 
Pokud uvažujete o profesionální správě PPC kampaní, doporučuji, aby váš budoucí PPC specialista poskytoval tyto služby:

  • Pravidelná e-mailová komunikace (informační e-maily o průběhu optimalizace kampaní)
  • Operativní/urgentní úkoly do 24 hodin
  • Velký reporting vždy začátkem měsíce (během prvního pracovního dne v měsíci)
  • Nefakturovat hodiny odpracované nad rámec domluveného budgetu
  • V případě nevyužitého budgetu jej odečíst v dalším fakturačním období
  • Evidovaný čas v minutách

(Za diskutabilní položku se dá považovat čas strávený na osobních či telefonických meetinzích. Osobně tento čas započítávám, ať už se jedná o pracovní oběd nebo třeba telefonickou konzultaci.)
 
Pokud chcete svůj projekt posunout dál, svěřte své marketingové aktivity odborníkovi, který bude rozumět nejen PPC kampaním, ale v budoucnu i vaší firmě a jejím potřebám. Zajistí tak, že budete propagovat své služby na více reklamních kanálech, a každý kanál tak bude podporou těm dalším. Díky tomu budou i vaše rozpočty více otevřené a správa PPC kampaní se vám dřív či později vyplatí.

V případě zájmu se na mě neváhejte obrátit, rád vám pomůžu s PPC kampaněmi i dalšími zákoutími online marketingu.

Blog o online marketingu

Digi školení

Vážení zájemci, celodenní školení Shoptet a Online marketing aktuálně probíhají online formou (spojení přes Meet nebo Skype). V případě zájmu napište termín, který by vám vyhovoval.

Více informací

Vložte názor k článku: Jak vypadá správa PPC kampaní profesionálem?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jsem Google Partner!

    Jsem Google Partner!

    Získal jsem důležitý certifikát pro PPC specialisty

    ZOBRAZIT
  • Zajímavá PPC doporučení pro Google Ads

    Zajímavá PPC doporučení pro Google Ads

    Náramně se hodí při správě kampaní

    ZOBRAZIT
  • Jak jsem začal používat PPC Bee…

    Jak jsem začal používat PPC Bee…

    … a co mi to dalo

    ZOBRAZIT