27 / 12 / 2020
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu
Hezky pravou nohou do roku s jedničkou na konci
Jak už jsem psal v předchozím článku na téma vánočním pozdravení, letošní rok se bohužel nesl ve znamení nemoci Covid-19, tudíž se online marketing stal pro mnohé firmy velmi důležitou součástí jejich životů. A některé společnosti také tvrdě zjistily, že podcenily klíčovou oblast své firemní strategie.
Od února na mě padla lavina, takže jsem se musel svým způsobem vypořádat s každým klientem, protože co klient, to jiné preference a řešení dané situace. Nakonec se první vlna zvládla, ale jak všichni víme, nebylo to bez negativních následků. Podle mých propočtů z článku o výkonu PPC účtů došlo k poklesu o 36 %. Během tohoto roku jsem přišel o klienty, kteří zkrachovali, ale také o značnou část spoluprací, protože se firmy zalekly a začaly investovat do marketingu menší peníze.
Jak to dopadlo?
Ve finále jsem však méně práce neměl. Naopak jsme s kolegy rozvinuli mnoho zajímavých spoluprací s většími klienty, např. e-shopem s autodíly, prodejcem klimatizací, nábytkářským e-shopem nebo prodejcem voňavých firemních dárečků. Moje aktivity jsou nyní velmi pestré a znalosti se rozšířily nejen co do velikosti klientů, ale i do segmentu B2B marketingu.
Nemohu však opomenout ani moje Digi školení, které jsem asi dva roky zpátky rozdělil na celodenní školení, online kurzy a individuální setkání. A právě online kurzy byly letos skutečně žádané. I když jsem si dříve o takových školeních na dálku říkal, že půjde jen o takový doplněk a neočekával nějaký velký zájem, doba onlinu přála, a moje školení se tak stala velmi oblíbenými a žádanými.
A jak to vidím napřesrok?
Rok 2021 vnímám jako rok určité stabilizace, protože pro mnohé z nás byl letošek určitou zkouškou odvahy a zároveň i poučením. Pevně věřím, že nový rok bude klidnější a zároveň bude pokračovat trend uvědomění, že online marketing by měl být pro každou firmu na předních příčkách zájmu.
Přeji vám šťastný nový rok plný úspěchů, zdraví a pohody!
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)