Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

Marek Wiener 03 / 01 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

Covid-19 zajímavě zamíchal s kartami

Vánoční sezóna je za námi a přišel čas ji zhodnotit. Byla poněkud jiná, protože ji samozřejmě ovlivnila celosvětová pandemie koronaviru. Jaký měla tato situace dopad a jak toto období hodnotím? 

Skutečná výzva

O tom, že letošní Vánoce byly pro mě extrémně zátěžové, jsem se přesvědčil až při realizaci kampaní. Během léta jsem se sice připravoval, nicméně nikoho z nás ani ve snu nenapadlo, že druhá vlna koronaviru přijde tak brzy. V této spojitosti tak byla obrovská online poptávka po produktech všeho druhu a dá se říct, že ta předvánoční byla zatěžkávací zkouškou pro všechny.

Kde byly rozdíly?

Letos jsem si u klientů poznamenal hodně zajímavých poznatků. Nejčastěji šlo o situace, kdy jim stačil průměrný objem objednávek a nechtěli víc do reklamy investovat, ba naopak, ještě jsme častokrát řešili snižování rozpočtu, protože ne každý se chtěl před Vánoci uhnat. Současně jsem se setkal i s kompletním vypínáním reklam. I když je to proti mému marketingovému „duchu“, klient si přál vše zastavit. V neposlední řadě jsem u jednoho zákazníka také řešil, že nechce za každou cenu vyprodat sklad a že si raději odpočine.
 
Dále proběhlo i pár nešťastných praktik, kdy mi dorazilo hned několik e-mailů od různých společností se sdělením, že Česká pošta nestíhá a že to letos asi „Ježíšek nestihne“. Samozřejmě všichni dopravci fungovali na hranicích svých možností, nicméně jednání některých prodejců bylo založeno na nevkusném nátlaku a vzbuzování nervozity. Dále bych se rád vrátil k Black Friday, kdy jsem ani letos na českém internetu nenašel nabídky, které jsou standardem na americkému trhu – tedy kvalitní letošní zboží (žádné doprodeje) za poloviční cenu. Závěrem mám pro vás ještě jeden zajímavý postřeh, kterého jsem si díky svým zákazníkům všiml. S velkým náporem se vypořádával dokonce sám velký Google, kterého postihl týden před Vánoci výpadek některých svých služeb. Nejeden klient mi tak psal, že mu nejde dobít kredit nebo nefunguje e-mailová schránka.
 
Co tedy říct k divokému roku 2020? Vánoční sezónu vyhodnocuji jako jednu velkou výzvu a myslím, že si každý rád závěrem roku užívá zasloužený odpočinek. Pevně věřím, že jste do nového roku neztratili elán, ať už byly vaše výsledky jakékoli.

Blog o online marketingu

Králem reklamy na Facebooku

Staráte se o sociální sítě, přicházíte denně do kontaktu s facebookovou firemní stránkou a pracujete trvale na komunitě svých zákazníků?

Více o školení

Vložte názor k článku: Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Obsahová síť jako ideální nástroj pro konkrétní produkt

    ZOBRAZIT
  • HTML5 formáty brzy také v Skliku!

    HTML5 formáty brzy také v Skliku!

    Novinky ze světa vizuální reklamy

    ZOBRAZIT
  • Google AdWords nově jako Google Ads

    Google AdWords nově jako Google Ads

    Nový kabát, více funkcí

    ZOBRAZIT