
03 / 01 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak dopadla letošní vánoční sezóna?
Covid-19 zajímavě zamíchal s kartami
Vánoční sezóna je za námi a přišel čas ji zhodnotit. Byla poněkud jiná, protože ji samozřejmě ovlivnila celosvětová pandemie koronaviru. Jaký měla tato situace dopad a jak toto období hodnotím?
Skutečná výzva
O tom, že letošní Vánoce byly pro mě extrémně zátěžové, jsem se přesvědčil až při realizaci kampaní. Během léta jsem se sice připravoval, nicméně nikoho z nás ani ve snu nenapadlo, že druhá vlna koronaviru přijde tak brzy. V této spojitosti tak byla obrovská online poptávka po produktech všeho druhu a dá se říct, že ta předvánoční byla zatěžkávací zkouškou pro všechny.
Kde byly rozdíly?
Letos jsem si u klientů poznamenal hodně zajímavých poznatků. Nejčastěji šlo o situace, kdy jim stačil průměrný objem objednávek a nechtěli víc do reklamy investovat, ba naopak, ještě jsme častokrát řešili snižování rozpočtu, protože ne každý se chtěl před Vánoci uhnat. Současně jsem se setkal i s kompletním vypínáním reklam. I když je to proti mému marketingovému „duchu“, klient si přál vše zastavit. V neposlední řadě jsem u jednoho zákazníka také řešil, že nechce za každou cenu vyprodat sklad a že si raději odpočine.
Dále proběhlo i pár nešťastných praktik, kdy mi dorazilo hned několik e-mailů od různých společností se sdělením, že Česká pošta nestíhá a že to letos asi „Ježíšek nestihne“. Samozřejmě všichni dopravci fungovali na hranicích svých možností, nicméně jednání některých prodejců bylo založeno na nevkusném nátlaku a vzbuzování nervozity. Dále bych se rád vrátil k Black Friday, kdy jsem ani letos na českém internetu nenašel nabídky, které jsou standardem na americkému trhu – tedy kvalitní letošní zboží (žádné doprodeje) za poloviční cenu. Závěrem mám pro vás ještě jeden zajímavý postřeh, kterého jsem si díky svým zákazníkům všiml. S velkým náporem se vypořádával dokonce sám velký Google, kterého postihl týden před Vánoci výpadek některých svých služeb. Nejeden klient mi tak psal, že mu nejde dobít kredit nebo nefunguje e-mailová schránka.
Co tedy říct k divokému roku 2020? Vánoční sezónu vyhodnocuji jako jednu velkou výzvu a myslím, že si každý rád závěrem roku užívá zasloužený odpočinek. Pevně věřím, že jste do nového roku neztratili elán, ať už byly vaše výsledky jakékoli.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak dopadla letošní vánoční sezóna?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)