
03 / 01 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak dopadla letošní vánoční sezóna?
Covid-19 zajímavě zamíchal s kartami
Vánoční sezóna je za námi a přišel čas ji zhodnotit. Byla poněkud jiná, protože ji samozřejmě ovlivnila celosvětová pandemie koronaviru. Jaký měla tato situace dopad a jak toto období hodnotím?
Skutečná výzva
O tom, že letošní Vánoce byly pro mě extrémně zátěžové, jsem se přesvědčil až při realizaci kampaní. Během léta jsem se sice připravoval, nicméně nikoho z nás ani ve snu nenapadlo, že druhá vlna koronaviru přijde tak brzy. V této spojitosti tak byla obrovská online poptávka po produktech všeho druhu a dá se říct, že ta předvánoční byla zatěžkávací zkouškou pro všechny.
Kde byly rozdíly?
Letos jsem si u klientů poznamenal hodně zajímavých poznatků. Nejčastěji šlo o situace, kdy jim stačil průměrný objem objednávek a nechtěli víc do reklamy investovat, ba naopak, ještě jsme častokrát řešili snižování rozpočtu, protože ne každý se chtěl před Vánoci uhnat. Současně jsem se setkal i s kompletním vypínáním reklam. I když je to proti mému marketingovému „duchu“, klient si přál vše zastavit. V neposlední řadě jsem u jednoho zákazníka také řešil, že nechce za každou cenu vyprodat sklad a že si raději odpočine.
Dále proběhlo i pár nešťastných praktik, kdy mi dorazilo hned několik e-mailů od různých společností se sdělením, že Česká pošta nestíhá a že to letos asi „Ježíšek nestihne“. Samozřejmě všichni dopravci fungovali na hranicích svých možností, nicméně jednání některých prodejců bylo založeno na nevkusném nátlaku a vzbuzování nervozity. Dále bych se rád vrátil k Black Friday, kdy jsem ani letos na českém internetu nenašel nabídky, které jsou standardem na americkému trhu – tedy kvalitní letošní zboží (žádné doprodeje) za poloviční cenu. Závěrem mám pro vás ještě jeden zajímavý postřeh, kterého jsem si díky svým zákazníkům všiml. S velkým náporem se vypořádával dokonce sám velký Google, kterého postihl týden před Vánoci výpadek některých svých služeb. Nejeden klient mi tak psal, že mu nejde dobít kredit nebo nefunguje e-mailová schránka.
Co tedy říct k divokému roku 2020? Vánoční sezónu vyhodnocuji jako jednu velkou výzvu a myslím, že si každý rád závěrem roku užívá zasloužený odpočinek. Pevně věřím, že jste do nového roku neztratili elán, ať už byly vaše výsledky jakékoli.
Školení online
Využijte možnost školení online formou (spojení přes Meet nebo Skype). Podívejte se na aktuální nabídku a termíny školení online marketingu.
Více o Digi školeníSdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak dopadla letošní vánoční sezóna?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)