Kolik vložit do kampaní během Vánoc?

Marek Wiener 15 / 12 / 2021

Hodnocení: 0 ×

Kolik vložit do kampaní během Vánoc?

Rozhodujte se pouze podle vašeho byznysu

Letošní vánoční článek věnuji zamyšlení nad rozpočty kampaní během svátečního období. Metod je hned několik, tak se na toto téma pojďme podívat.
 
Pokud přemýšlíte, jak naložit s rozpočty o Vánocích, počítejte, že se nedá uplatnit nějaký univerzální recept. Je jasné, že pokud na váš e-shop či web umístíte informaci o expedici až v novém roce (většinou první lednový týden), výkon vašich reklam bude horší. To samé platí i pro webové stránky, např. oznámíte-li celozávodní dovolenou. Proto si myslím, že pracovat s rozpočty v tomto choulostivém období je velmi důležité. I z mé praxe vychází, že PNO kampaní závěr roku spíše zhoršuje, existují však i výjimky.

Jak na rozpočty do kampaní během Vánoc?

  • Nejčastěji se přikláním k univerzálnímu postupu, a to plošně snížit rozpočty o 20 %. Řeší to situace, kdy se klient bojí větší útraty. Zároveň to je výhodná situace i pro správce, protože nic nenabourá rozpočtovou logiku reklamních účtů.
  • Častým úkazem je i úplné vypnutí kampaní, což ovšem nedoporučuji. V systému se ztratí cenná data a po novém roce, kdy se jede opět nanovo, tak některé kampaně nemusí být v takové kondici jako dříve.
  • Také jsem se setkal s taktikou nastavit do reklamních kampaní minimální nebo velmi nízké rozpočty. V praxi tak můžete fungovat v Google Ads, v Skliku je to ovšem horší. Nízké rozpočty nemusí ale „šlapat“ ani v Ads, a to v případě, když máte vysoké ceny prokliků (CPC).

Určitě by se našlo i několik dalších způsobů, které by se daly na toto vánoční období aplikovat. Pokud si však pokládáte otázku, který je pro vás ten nejlepší, bohužel vám poradím jen stěží. Jak jsem popsal výše, otázka výše rozpočtů před závěrem roku je naprosto individuální záležitost  a s vaším správcem kampaní je potřeba zvážit plusy a mínusy jednotlivých metod. Radikální kroky vždy důkladně promyslete.
 
Vánoce jsou tedy před námi. Za celý tým MarkMedia přeji všem, ať je máte veselé, pohodové a plné zdraví. A ať se vám a vašim kampaním daří i v roce 2022!

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Kolik vložit do kampaní během Vánoc?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Výpočet nákladů na prvního zákazníka v praxi

    Výpočet nákladů na prvního zákazníka v praxi

    Ideální pro začátky v e-commerce

    ZOBRAZIT
  • Reporter od Seznamu, nástroj na analýzu hledání  a trendů

    Reporter od Seznamu, nástroj na analýzu hledání a trendů

    Zdarma a bez registrace

    ZOBRAZIT
  • Jak vypadá správa PPC kampaní profesionálem?

    Jak vypadá správa PPC kampaní profesionálem?

    Pokud chcete jít kupředu, investice do odborníka je na místě

    ZOBRAZIT