Zjednodušte si práci a zautomatizujte svůj e-shop

Marek Wiener 23 / 09 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Zjednodušte si práci a zautomatizujte svůj e-shop

Od logistiky až po marketing

V současné době už není pochyb o tom, že automatizace e-shopů je základ. Pokud denně řešíte přes desítky objednávek, je rozhodně na místě se o tuto oblast zajímat. V tomto článku vám proto názorně přiblížím možná řešení, a to nejen pro oblast logistiky. A přestože nejde vysloveně o marketingové téma, jsem přesvědčený, že těchto pár rad a nápadů vás k online marketingu vašeho e-shopu koneckonců stejně dovedou.

Nechte si pomoct

Jak už jsem zmínil, z mého pohledu začíná automatizace e-shopu právě v oblasti logistiky. Právě zde je nejlepší řešit automatizaci kroků v rámci manipulace s objednávkou, kde vás může například zajímat, jakým způsobem hromadně expedovat objednávky nebo třeba jak tisknout štítky či naskladňovat zboží formou čtecího zařízení. Zajímejte se proto o externí služby, bez kterých se určitě neobejdete. Patří sem například Balíkobot nebo různé akcelerátory na synchronizaci skladů. V dnešní době také určitě není vhodné pracovat s daty objednávek ručně, a proto doporučuji využít různá přemostění formou API. To už je ale otázka na vaši e-shopovou platformu nebo programátora, který vám vaši představu o automatizaci dokáže přetavit ve skutečnost.

A co automatizace v marketingu?

Podívejme se nejdříve na zákaznickou péči, která by v dnešní době měla umět pracovat s dotazy zákazníků tím způsobem, že bude mít nejen předpřipravené odpovědi, ale i tzv. chatbot, který samostatně vyřeší triviální a pravidelné otázky zákazníků. 
Mezi další možnosti marketingové automatizace určitě patří různé práce s texty na webu.  To je už trochu parketa programátorů, ale musím podotknout, že u některých projektů jsem viděl texty, které se generovaly roboticky za pomocí různých proměnných. Rozhodně doporučuji využívat speciální funkce na akce a nastavovat slevy na určitou dobu. Velmi zajímavým tipem je také řazení produktů, které by v dnešní době mělo fungovat na různých algoritmech, zkrátka neřadit jen dle abecedy nebo ceny. V neposlední řadě je výhodné zautomatizovat produkty od dodavatelů formou pravidelného načítání produktového XML feedu.
 
Automatizace v e-commerce prostředí je rozhodně aktuální téma. Díky ní můžete dosáhnout finanční i časové úspory na vašem projektu. Pokud se chcete dozvědět více, rád vás do problematiky zasvětím na jednom z mých školení o automatizaci e-shopů na Shoptetu.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Zjednodušte si práci a zautomatizujte svůj e-shop

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Shoptet API je tady!

    Shoptet API je tady!

    Užitečná pomoc při správě e-shopů

    ZOBRAZIT
  • Pro koho je určený Shoptet Premium?

    Pro koho je určený Shoptet Premium?

    Nová služba z dílny e-shopového giganta

    ZOBRAZIT
  • Zvyšte konverzní poměr díky nové platební bráně

    Zvyšte konverzní poměr díky nové platební bráně

    Shoptet přichází s The Pay

    ZOBRAZIT