Víte, jak vytvořit co nejlepší slovník pojmů? Hodnocení: 0 ×

Víte, jak vytvořit co nejlepší slovník pojmů?

Myslete na zákazníky a vyvarujte se chyb

Jestli to myslíte se svým e-shopem vážně, doporučuji vám zaměřit se na správnou a srozumitelnou komunikaci se svými zákazníky. Protože ať už prodáváte jakékoli zboží nebo službu, určitě vám je jasné, že kolikrát váš potenciální zákazník potřebuje rychle a jednoduše zjistit, co jaká značka, zkratka nebo terminus technicus znamenají.

Určitě nechcete zájemce o vaše produkty poslat na Google nebo Wikipedii, aby si neznámý termín vyhledali sami, to by je totiž mohlo spolehlivě odradit od nákupu. Proto je efektivní mít k dispozici „slovník pojmů“. Návštěvník vašeho internetového obchodu tak dostane možnost navštívit stránku, která obsahuje seznam (odborných) výrazů, které se na e-shopu vyskytují. Je to tedy dobrý pomocník pro všechny neználky, kteří tápají.

Jak vytvořit slovník pojmů?

Rozhodně nečekejte, že takový slovník vytvoříte za pár hodin. Jedná se totiž o sekci na vašem e-shopu, která by se měla upravovat průběžně, a proto si nedávejte za cíl obsáhnout úplně vše, a tím práci na slovníku uzavřít. Logické je zdokonalovat ho neustále, aby nezamrzl a aby zvědavý zákazník nebyl zklamaný, že nějaký termín nenašel. Pro usnadnění práce doporučuji využít doplněk vašeho e-shopového řešení, například u Shoptetu přímo doplněk Slovník pojmů.

Pokročilá funkcionalita

Pokud chcete posunout váš slovník na vyšší úroveň, tak počítejte nejen s komplexní stránkou, kde je možné vyhledávat dle abecedy, ale připojte hlavně nápovědu neboli vysvětlivku, která se zobrazí pomocí alert okna („vyskakovací bublinky“) u popisku produktu. Tak docílíte, aby byl zájemce o vaše zboží co nejrychleji informován a neznámých výrazivech.

Pozor na chyby

Nejméně vhodným řešením je manuálně vytvořená stránka, která obsahuje slovíčka třeba v tabulce, ke které jsou jen přiřazené vysvětlivky, navíc s absencí provázanosti na klíčová slova u produktů. Jako příklad nesprávného uchopení slovníku uvádím bazarový e-shop s golfovým vybavením – podívejte se zde. Navíc takové zpracování není ani lahodné pro oko. Dobře nevypadá ani slovník, který obsahuje jen pár pojmů. Takový jsem viděl na e-shopu Centernet. Stránka na mě působí neúplně, jako by tam něco chybělo, a to může potenciálního zákazníka rychle odvelet ke konkurenci, která si dala víc záležet.

Se slovníčkem pojmů si zkrátka doporučuji vyhrát a pracovat s ním trvale. Budujte ho dlouhodobě a poctivě stejně jako váš e-shop a vaši značku.

Blog o online marketingu

Vložte názor k článku: Víte, jak vytvořit co nejlepší slovník pojmů?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak napojit Shoptet na skladový systém Pohoda?

    Jak napojit Shoptet na skladový systém Pohoda?

    Praktické tipy pro snadnější synchronizaci dat

    ZOBRAZIT
  • Zvyšte konverzní poměr díky nové platební bráně

    Zvyšte konverzní poměr díky nové platební bráně

    Shoptet přichází s The Pay

    ZOBRAZIT
  • Jak přesunout váš současný e-shop na řešení Shoptet?

    Jak přesunout váš současný e-shop na řešení Shoptet?

    Jednoduše pomocí XML feedu

    ZOBRAZIT