07 / 11 / 2019
Víte, jak vytvořit co nejlepší slovník pojmů?
Myslete na zákazníky a vyvarujte se chyb
Jestli to myslíte se svým e-shopem vážně, doporučuji vám zaměřit se na správnou a srozumitelnou komunikaci se svými zákazníky. Protože ať už prodáváte jakékoli zboží nebo službu, určitě vám je jasné, že kolikrát váš potenciální zákazník potřebuje rychle a jednoduše zjistit, co jaká značka, zkratka nebo terminus technicus znamenají.
Určitě nechcete zájemce o vaše produkty poslat na Google nebo Wikipedii, aby si neznámý termín vyhledali sami, to by je totiž mohlo spolehlivě odradit od nákupu. Proto je efektivní mít k dispozici „slovník pojmů“. Návštěvník vašeho internetového obchodu tak dostane možnost navštívit stránku, která obsahuje seznam (odborných) výrazů, které se na e-shopu vyskytují. Je to tedy dobrý pomocník pro všechny neználky, kteří tápají.
Jak vytvořit slovník pojmů?
Rozhodně nečekejte, že takový slovník vytvoříte za pár hodin. Jedná se totiž o sekci na vašem e-shopu, která by se měla upravovat průběžně, a proto si nedávejte za cíl obsáhnout úplně vše, a tím práci na slovníku uzavřít. Logické je zdokonalovat ho neustále, aby nezamrzl a aby zvědavý zákazník nebyl zklamaný, že nějaký termín nenašel. Pro usnadnění práce doporučuji využít doplněk vašeho e-shopového řešení, například u Shoptetu přímo doplněk Slovník pojmů.
Pokročilá funkcionalita
Pokud chcete posunout váš slovník na vyšší úroveň, tak počítejte nejen s komplexní stránkou, kde je možné vyhledávat dle abecedy, ale připojte hlavně nápovědu neboli vysvětlivku, která se zobrazí pomocí alert okna („vyskakovací bublinky“) u popisku produktu. Tak docílíte, aby byl zájemce o vaše zboží co nejrychleji informován a neznámých výrazivech.
Pozor na chyby
Nejméně vhodným řešením je manuálně vytvořená stránka, která obsahuje slovíčka třeba v tabulce, ke které jsou jen přiřazené vysvětlivky, navíc s absencí provázanosti na klíčová slova u produktů. Jako příklad nesprávného uchopení slovníku uvádím bazarový e-shop s golfovým vybavením – podívejte se zde. Navíc takové zpracování není ani lahodné pro oko. Dobře nevypadá ani slovník, který obsahuje jen pár pojmů. Takový jsem viděl na e-shopu Centernet. Stránka na mě působí neúplně, jako by tam něco chybělo, a to může potenciálního zákazníka rychle odvelet ke konkurenci, která si dala víc záležet.
Se slovníčkem pojmů si zkrátka doporučuji vyhrát a pracovat s ním trvale. Budujte ho dlouhodobě a poctivě stejně jako váš e-shop a vaši značku.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, jak vytvořit co nejlepší slovník pojmů?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)