Čerstvé zkušenosti s kampaní Performance Max

Marek Wiener 01 / 09 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Čerstvé zkušenosti s kampaní Performance Max

Náhrada Smart kampaně pro Google Nákupy na obzoru?

Performance Max je velmi diskutovaná kampaň, protože záleží na okolnostech, které ovlivňují, jak bude po spuštění fungovat. Zde na blogu jsem již psal o tom, jak docílit co nejvyššího výkonu, a nyní jsem se rozhodl toto téma oživit a sepsat svoje aktuální zkušenosti.

Jedna z nejdůležitějších informací je, že kampaně Performance Max jednou nahradí smartové verze kampaní Google Nákupy, takže se o ně určitě zajímejte, protože pro vás budou dost podstatné. Minimálně pokud nepoužíváte standardní kampaně Google Nákupy, které však zůstanou i v budoucnu použitelné.

Co je nového u Performance Max?

V kampani je nyní možné nastavovat nabídky na nové zákazníky. Ve výchozím nastavení jsou cenové nabídky stejné, jak za nové, tak za stávající zákazníky. Akvizici můžete nakonfigurovat tak, aby se optimalizovala pro získávání nových klientů.

Je navíc praktické, že aktuálně můžete sledovat výkon skupiny podkladů podrobněji, a to pomocí pokročilejších statistik. Za mě to sice stále není ideální, ale určitě vítám vstřícný krok Googlu, že v této automatizované kampani poskytuje alespoň nějaké ukazatele. V mezičase se také objevila správa kampaní i v Google Ads Editoru, kde může uživatel najít některé funkce navíc.

Moje dosavadní zkušenosti s Performance Max?

Zatím mám rozporuplné pocity a ty se podstatně liší od mého prvního dojmu, kdy jsem byl poměrně nadšený. Bohužel se ukazuje, že kampaň potřebuje hodně konverzí a také delší dobu na učení. Abych byl konkrétní, je třeba víc jak měsíc studia, což může být u klientů velmi těžko obhajitelné. 
V každém případě schvaluji hrát si s kampaní formou experimentu, zatím se mi nejvíc osvědčuje „zkoušení“ bez použití zdroje produktových dat. Také vnímám, že kampaň není vždy vhodná u větších klientů, protože pokud nevyužijete svoje video podklady, Google si vytvoří vlastní z dodaných fotografií, a to bohužel vypadá poměrně dost amatérsky.

Performance Max už není v plenkách a každým dnem se výkon zlepšuje, proto berte má slova o výkonu s rezervou. Postupem času se kampaň může opět zdokonalit.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Čerstvé zkušenosti s kampaní Performance Max

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Reporter od Seznamu, nástroj na analýzu hledání  a trendů

    Reporter od Seznamu, nástroj na analýzu hledání a trendů

    Zdarma a bez registrace

    ZOBRAZIT
  • Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Cesty k úspěšnému reportingu

    ZOBRAZIT
  • Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?

    Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?

    Na co si dát pozor a kdy je čas obrátit se na odborníka

    ZOBRAZIT