Produktové inzeráty skončily, pokračují Seznam Nákupy

Marek Wiener 02 / 10 / 2022

Hodnocení: 0 ×

Produktové inzeráty skončily, pokračují Seznam Nákupy

Konečně sjednocení produktové inzerce

V Skliku se v září objevila dlouho očekávaná novinka. Jde o plánované ukončení produktových inzerátů, kterým Seznam dal vale 6. září, a zavedení Seznam Nákupů. Veškeré změny bedlivě sleduji, takže jsem pro vás tomto článku nachystal své první dojmy.

Předně musím podotknout, že mě poněkud zaskočil start projektu, přestože byl plánovaný.
Z mého pohledu i zpětné vazby od klientů mi přišlo, že u mnoha oborů v podstatě nešlo o plynulé nahrazení za nový druh inzerce, ale o změnu ze dne na den. Spíše jsem očekával, že budu v kampaních sledovat nějaký postupný útlum, který nejlépe poznám na kreditové útratě, což se ovšem u mnoha klientů nestalo.

Prvotní zhodnocení

V prvních dvou týdnech nového provozu jsem zaznamenal asi u poloviny klientů jak mírný nárůst konverzí, tak zobrazení, a samozřejmě i kreditové útraty. U asi 25 %  jsem evidoval pouze mírnou korekci výsledků. Domnívám se, že šlo zejména o obory, kde k přechodu došlo již dříve. A u zbytku, který jsem ještě nezmínil, se jedná právě snížení celkové investice. Poslední skupinu jsem tak musel detailně projít a udělat zásadní úpravy v cenách za prokliky, a to zejména pro vyhledávání Seznam. Prozatím vycházím zejména z ukazatelů o kreditové útratě, ale to mi prozatím stačí, abych u klientů předešel případným poklesům obratu.

Chvíle vyčkávání

Pokud toto téma sledujete, tak vám doporučuji prozatím ponechat správu kampaně v administraci Zboží.cz a tam si hlavně pohlídat nastavení multiplikátorů pro vyhledávání na Seznam.cz.

Co se týká Seznam Nákupů v Skliku, zatím se do toho moc nehrnu a vybral si jen pár klientů, u kterých si nové postupy vyzkouším. Faktem ovšem zůstává, že i pro mě bude zásadní vše upravovat v Skliku, protože to bude samozřejmě komfortnější. Proto se těším, až zde přibydou další funkce, které dobře známe z administrace Zboží.cz.

Seznam Nákupy jsou tu a já doufám, že je dokážu pro své klienty využít naplno. Sám jsem zvědavý, jaké příležitosti ještě přinesou. Věřím, že budete spokojeni i vy!

Blog o online marketingu

10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

Google Ads
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů.

Zobrazit tipy

Vložte názor k článku: Produktové inzeráty skončily, pokračují Seznam Nákupy

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Obsahová síť jako ideální nástroj pro konkrétní produkt

    ZOBRAZIT
  • Google Discovery může oživit vaše PPC reklamy

    Google Discovery může oživit vaše PPC reklamy

    Novinkový reklamní formát, který stojí za to

    ZOBRAZIT
  • Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

    Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

    Covid-19 zajímavě zamíchal s kartami

    ZOBRAZIT