01 / 03 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Proč se zajímat o Google Consent Mode v2?
Povinná novinka pro personalizovanou reklamu
Google Consent Mode v2 je poměrně nové téma, které by nás mělo v rámci online marketingu zajímat. Jedná se totiž o „verzi dvě“ v rámci udělovaných souhlasů v cookies liště. Pojďme se na toto téma v kostce podívat, ať jsme v obraze.
Jak už víme, tato lišta řeší udělení souhlasu cookies tříd pro analytiku, marketing a nezbytné soubory pro běh webu. Consent Mode je potom technologie, která předává některé další informace do společnosti Google, a právě tady bude od března k dispozici nová verze.
V čem jsou novinky podstatné?
Z pohledu legislativního se tedy nic nemění, ale pokud využíváte reklamní systémy, a to hlavně personalizovanou reklamu, jsou pro vás novinky podstatné v rámci udělování souhlasů:
- AD_PERSONALIZATION = souhlas s cílením personalizovaných reklam
- AD_USER_DATA = souhlas s poskytnutím uživatelských dat pro Google
Co to znamená v praxi?
Nové souhlasy jsou povinné, protože pokud vaše cookies lišta nebude posílat tyto informace, přijdete postupem času o cenná data v rámci vašich kampaní. Zejména je nebudete moci využít pro remarketing nebo přesné měření rozšířených konverzí.
Většina platforem se na tuto problematiku již připravuje – řešení v rámci Shoptet, Upgates nebo Eshop-rychle se dá každou chvíli očekávat nebo už bylo avizováno. U webů na míru bude potom na jednotlivcích, jakou technolgoii pro cookies lištu používají, každopádně bude nutné tuto novinku v daném nástroji nastavit.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Proč se zajímat o Google Consent Mode v2?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)