Pozor na změny v regulaci reklamy na zdravotnické prostředky

Marek Wiener 30 / 05 / 2021

Hodnocení: 0 ×

Pozor na změny v regulaci reklamy na zdravotnické prostředky

Zatočí s nekalými praktikami českých e-shopů

Měsíc květen hlásí jednu z důležitých onlinových novinek. Zabýváte-li se prodejem léků, doplňků stravy, zdravotních pomůcek nebo přírodní kosmetiky, dejte si pozor na novelu zákona, která vyjde v platnost 25. května. A o co přesně jde?
 
Pokud prodáváte výše zmíněné zboží, je zapotřebí věnovat pozornost změně zákona o regulaci reklamy. Novela totiž přináší důležité úpravy, které z jedné strany sice vítám, ale z druhé strany nám onlinistům pořádně zatopí, než pochopíme, co máme přesně dělat. Tato novinka se samozřejmě dotýká i regulace reklamy na internetu, a tedy odpovědnosti za zobrazení obsahu reklamy (provozovatel reklamní sítě, agentura nebo zadavatel) a dále i specifikaci, jak zdravotnické prostředky propagovat.
 
Po prostudování tohoto tématu jsem udělal pro své klienty souhrn těch nejdůležitějších bodů, ale je nad slunce jasné, že během prvních dnů, kdy novela vejde v platnost, se jistě mnoho e-shopů bude s touto situací ještě nějakou dobu seznamovat.
 
Jak tedy bude nově vypadat reklama na zdravotnické prostředky?
Prozatím máme jen kusé informace, ale například u propagace na Facebooku bude zapotřebí označit reklamu tímto způsobem:

  • uvádět přesný název produktu a výrobce
  • vždy potvrdit formulaci, že se jedná o zdravotnický prostředek
  • obsahem reklamy musí být zmínka o příbalové informaci
  • nesmí chybět účel zdravotnického prostředku 

Cílem regulace internetové reklamy na českém trhu je samozřejmě zachovávat zdravým rozum při inzerování produktů, a to zejména neuvádět:

  • prohlášení a sliby typu „zaručeně se zbavíte…“, „určitě zhubnete…“
  • nevhodné praktiky, např. odkazování na klinické testování
  • obrázky „před a po“ nebo jakékoli vizuální efekty na lidském těle (ostatně to je již uvedeno ve facebookových pravidlech)
  • tvrzení, že produkt pochází z přírody, a proto člověka (vy)léčí
  • zavádějící reklamu, např. vyvolávat dojem, že není potřeba konzultace s lékařem

Zároveň se stanovuje věková hranice (děti nad 15 let), kterým uživatelům lze reklamu se zdravotnickými prostředky zobrazovat. 

Zkontrolujte se
Primárně doporučuji prověřit produktové popisky na vašem e-shopu. Zákon o regulaci reklamy se totiž nevztahuje jen čistě na placenou propagaci, ale víceméně na „všechno“, od webových stránek až po oficiální komunikaci na internetu. Jediné místo, kde je prostor neomezený, jsou stále různé diskuse a komentáře.
 
Problematika regulace reklamy na zdravotnické prostředky je samozřejmě rozsáhlá a bude potřeba zejména v prvních týdnech sledovat chování konkurence, a to na různých kanálech. Mě například zajímá, jakým způsobem bude regulace probíhat ve vyhledávacích kampaních, kde je poměrně omezený znakový prostor.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Pozor na změny v regulaci reklamy na zdravotnické prostředky

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Získal jsem 100% ověření od Sklik

    Získal jsem 100% ověření od Sklik

    MarkMedia prohlubuje svou spolupráci se Seznamem

    ZOBRAZIT
  • Víte, jak na reklamní systém Sklik?

    Víte, jak na reklamní systém Sklik?

    Užijte si jeho sílu a výhody

    ZOBRAZIT
  • Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Cesty k úspěšnému reportingu

    ZOBRAZIT