Trendy v online marketingu pro rok 2022?

Marek Wiener 14 / 12 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Trendy v online marketingu pro rok 2022?

Dokončení nákupu jako priorita

Nový rok se blíží, a proto jsem se rozhodl sepsat trendy, které považuji za aktuální jak pro současné období, tak i pro to nadcházející.

Live streamy

Skutečně zajímavým trendem a zároveň stále opakujícím se tématem na různých marketingových přednáškách jsou virtuální technologie. Osobně považuji za standardní vychytávku mít dnes na e-shopu asistenta při nákupu. Vašim prodavačem tak může být klasický chat nebo více propracovaný pomocník, tzv. chatbot, kterého také jistě znáte. O těchto aplikacích jsem koneckonců tady na blogu psal již před několika měsíci, v současné době jsou však již nutnost k dostatečnému prosazení na poli e-commerce. 
Pokud se poohlédneme do východoasijských zemí, oblíbený je tzv. live stream, díky kterému si uživatel nakoupí během živého přenosu produkt, o který má zájem. Tyto „živáky“ se velmi podobají známému teleshoppingu. Mezi takové úspěšné platformy v Číně patří Shopee a Lazada nebo BulBul a Simsim v Indii. 

Nakupující komunity

Neskutečným pomocníkem každého e-shopu je jeho vlastní komunita zákazníků, která sdílí principy a know-how daného obchodu. Tato myšlenka je poměrně dost zajímavá u obchodů, které mají problém s nákupním záměrem, a to zejména u produktů, u nichž návštěvníka netrápí rychlá dostupnost zboží, ale klidně si počká. Typicky se jedná o nákup šperků, obrazů a podobně. 
Nakupující komunity často vznikají na sociálních sítích, které jsou povětšinou uzavřeny, a dostat se do takové VIP skupiny je považováno za známku výjimečnosti. Pokročilými funkcemi disponují také obchody na sociálních sítích jako Facebook a Instagram, včetně nákupního procesu bez nutného přesměrování na e-shop.

Nákupy na splátky

Mezi oblíbené externí služby patří i krátkodobé nákupy na splátky. Jedná se o situace, kdy nakupující nemá aktuálně finanční prostředky, a přesto si vysněnou věc pořídí. Výdaje za nákup však zaplatí později. Na tomto principu u nás funguje například služba Twisto.

Rozvoj nákupních galerií

Další zajímavou vývojovou tendencí je mít svůj exkluzivní produkt v nákupních galeriích. Ty od Mallu či Alzy působí na trhu poměrně již dlouho, takže vám možná přijde, že nemusí jít o zásadní marketingový trend, ale myslím si, že právě příští rok bude pro tato místa mnohem cennější získat nového partnera. A proč? Protože stav, kdy byl o tyto galerie enormní zájem, již opadl, avšak z vlastních zkušeností vím, že ne každému se vyplatí, a tak se konečně může v galeriích objevit nový prostor s rovnějšími podmínkami.
 
Jak vidíte, moje e-commerce zamyšlení pro rok 2022 se orientuje hlavně na dokončení nákupů. Zvýšení konverzního poměru rozhodně docílíte přes chat či rovnou live stream, zapojením zákaznických komunit, služeb na splátky, ale i rozšířením svého prodeje v tzv. nákupních galeriích.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Trendy v online marketingu pro rok 2022?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak se připravit na letošní vánoční sezónu?

    Jak se připravit na letošní vánoční sezónu?

    Zaměřte se na PPCčka, kreativu a TikTok

    ZOBRAZIT
  • Ukrajinská krize v online marketingu

    Ukrajinská krize v online marketingu

    Nezapomeňte zazálohovat svoje data

    ZOBRAZIT
  • Vánoční pozdrav z onlinu

    Vánoční pozdrav z onlinu

    Ohlédnutí za zajímavým rokem 2020

    ZOBRAZIT