14 / 12 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Trendy v online marketingu pro rok 2022?
Dokončení nákupu jako priorita
Nový rok se blíží, a proto jsem se rozhodl sepsat trendy, které považuji za aktuální jak pro současné období, tak i pro to nadcházející.
Live streamy
Skutečně zajímavým trendem a zároveň stále opakujícím se tématem na různých marketingových přednáškách jsou virtuální technologie. Osobně považuji za standardní vychytávku mít dnes na e-shopu asistenta při nákupu. Vašim prodavačem tak může být klasický chat nebo více propracovaný pomocník, tzv. chatbot, kterého také jistě znáte. O těchto aplikacích jsem koneckonců tady na blogu psal již před několika měsíci, v současné době jsou však již nutnost k dostatečnému prosazení na poli e-commerce.
Pokud se poohlédneme do východoasijských zemí, oblíbený je tzv. live stream, díky kterému si uživatel nakoupí během živého přenosu produkt, o který má zájem. Tyto „živáky“ se velmi podobají známému teleshoppingu. Mezi takové úspěšné platformy v Číně patří Shopee a Lazada nebo BulBul a Simsim v Indii.
Nakupující komunity
Neskutečným pomocníkem každého e-shopu je jeho vlastní komunita zákazníků, která sdílí principy a know-how daného obchodu. Tato myšlenka je poměrně dost zajímavá u obchodů, které mají problém s nákupním záměrem, a to zejména u produktů, u nichž návštěvníka netrápí rychlá dostupnost zboží, ale klidně si počká. Typicky se jedná o nákup šperků, obrazů a podobně.
Nakupující komunity často vznikají na sociálních sítích, které jsou povětšinou uzavřeny, a dostat se do takové VIP skupiny je považováno za známku výjimečnosti. Pokročilými funkcemi disponují také obchody na sociálních sítích jako Facebook a Instagram, včetně nákupního procesu bez nutného přesměrování na e-shop.
Nákupy na splátky
Mezi oblíbené externí služby patří i krátkodobé nákupy na splátky. Jedná se o situace, kdy nakupující nemá aktuálně finanční prostředky, a přesto si vysněnou věc pořídí. Výdaje za nákup však zaplatí později. Na tomto principu u nás funguje například služba Twisto.
Rozvoj nákupních galerií
Další zajímavou vývojovou tendencí je mít svůj exkluzivní produkt v nákupních galeriích. Ty od Mallu či Alzy působí na trhu poměrně již dlouho, takže vám možná přijde, že nemusí jít o zásadní marketingový trend, ale myslím si, že právě příští rok bude pro tato místa mnohem cennější získat nového partnera. A proč? Protože stav, kdy byl o tyto galerie enormní zájem, již opadl, avšak z vlastních zkušeností vím, že ne každému se vyplatí, a tak se konečně může v galeriích objevit nový prostor s rovnějšími podmínkami.
Jak vidíte, moje e-commerce zamyšlení pro rok 2022 se orientuje hlavně na dokončení nákupů. Zvýšení konverzního poměru rozhodně docílíte přes chat či rovnou live stream, zapojením zákaznických komunit, služeb na splátky, ale i rozšířením svého prodeje v tzv. nákupních galeriích.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Trendy v online marketingu pro rok 2022?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)