13 / 10 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě
Bude se týkat každého e-shopaře
O slevách se v Česku poměrně hodně diskutuje, protože jsme národ, který většinou nakupuje v akci. Našinec prostě slevy miluje a důkazem toho je i pouhá návštěva jakéhokoli supermarketu, kde se to jenom hemží pestrými slevovými a akčními štítky. Možná i to byl důvod, proč vznikla nová směrnice č. 2019/2161 pro výpočet slevy, respektive pravidla pro slevové akce.
O co konkrétně jde?
Jak bylo zvykem, sleva se vypočítávala z cen smyšlených nebo daných přímo výrobcem. Od května 2022 však vznikla nová evropská směrnice, která se začala zabývat výpočtem slevy pro zákazníka. To znamená, že už nebude možné slevu uvádět, jak prodejce chce, nebo upravovat tak, aby vypadala výhodně a atraktivně.
Nová pravidla stojí na ověření
Díky novým pravidlům bude možné si ověřit, jestli je uváděná srážka skutečná. Kupující se tak bude moci podívat na cenu zboží za posledních 31 dní. Díky této historii tak nedojde k úpravám cen a krášlení k obrazu svému.
Nová pravidla jsou prozatím ukotvena v evropské směrnici a nyní se čeká na implementaci do české legislativy a vydání metodiky pro její uvedení do praxe. Rozhodně už ale nyní všem e-shopařům doporučuji se o toto téma alespoň trochu zajímat, protože sankce za nedodržování se budou pohybovat kolem 4 % z prodejního obratu e-shopu.
Osobně tuto úpravu vítám, jelikož konečně zmizí trapné akce ve stylu Black Friday. Nicméně tato novinka má i opačnou stranu mince – po EET, GDPR nebo cookies přichází další věc k řešení, a to menším podnikatelům ještě více znesnadňuje podnikatelské prostředí.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)