Propojení Shopify s reklamními systémy

Marek Wiener 09 / 05 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Propojení Shopify s reklamními systémy

Jak funguje zahraniční e-shopový gigant v praxi?

V tomto článku si přiblížíme platformu Shopify, která může být pro některé z vás poměrně neznámým e-commerce nástrojem.

Shopify je globální e-shopová platforma, která funguje na principu měsíčního pronájmu a je podobná známým řešením typu Shoptet, Upgates nebo Eshop-Rychle.

Proč zvolit právě Shopify?

Popravdě, v tomto článku nemám v plánu Shopify doporučit, ale spíš jej představit. Získal jsem v něm totiž cenné zkušenosti při nastavování reklamních systémů a popravdě řečeno, pokud jste zvyklí na české prostředí a zajeté principy propojení služeb, můžete být překvapeni – a často nemile.

Jak propojit Shopify s Google Ads nebo Facebookem?

Zásadní rozdíl oproti českým platformám je v tom, že Shopify nefunguje primárně na bázi XML feedů a generování skriptů. Místo toho nabízí přímé propojení přes API – ať už s Google Ads, Facebookem nebo dalšími reklamními nástroji. Produkty se automaticky naimportují a konverzní cíle se nastaví samy.
Zní to fantasticky, ale právě tady jsem narazil na řadu komplikací, zejména z pohledu pokročilejší analytiky a optimalizace. Představím vám pár příkladů:

  • Jazykové mutace – Klient měl více jazykových verzí, takže do Google Merchant Center se dostaly všechny produkty a bylo zapotřebí domyslet, jak nastavit, aby se zobrazovaly ve správných zemích.
  • Práce s XML feedy – Chtěl jsem používat pravidla pro produkty (zejména pomocí produktových štítků), ale tuto vizi jsem musel opustit, protože Shopify neumožňuje práci s naimportovaným XML feedem.
  • Konverzní cíle – Ty byly pro mě úplnou novinkou. Výběr z několika možností konverzních cílů byl sice atraktivní, ale realita byla taková, že mnoho cílů jsem raději nastavil jako sekundární, protože vznikl zmatek ve statistikách hned při spuštění kampaní.
  • Conversion API – Překvapilo mě také nestandardní chování Conversion API (CAPI) v rámci Facebook i Meta pixelu. Není totiž možné jednoduše upravovat eventy, jejich názvy ani podmínky.
  • Lišta cookies – Integrovaná cookies lišta nenabízí mnoho možností nastavení. Nejvíce problémů vzniká při zobrazování v různých regionech, kdy je správnost řešení obecně dost diskutabilní.

Shopify je bezesporu funkční a robustní platforma, na které lze vybudovat hezký a výdělečný e-shop. Z mého pohledu však převažují spíš negativa, protože pro tuzemské klienty může být zbytečně komplikovaný či omezující. Zejména z hlediska měření a analytiky dat je platforma hůř použitelná, ale to už je na zvážení každého provozovatele e-shopu, zda v Shopify najde takové výhody, které zvítězí nad jeho omezeními.

A jaké máte zkušenosti se Shopify vy? Jsme zvědaví na vaše názory, podělte se do komentářů.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Propojení Shopify s reklamními systémy

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Výhodná služba, nebo ztracené know-how?

    ZOBRAZIT
  • Vánoční pozdrav z onlinu

    Vánoční pozdrav z onlinu

    Ohlédnutí za zajímavým rokem 2020

    ZOBRAZIT
  • SWOT analýza může významně ulehčit podnikání

    SWOT analýza může významně ulehčit podnikání

    Graficky přehledný a komplexní pomocník pro váš byznys

    ZOBRAZIT