20 / 08 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Experimenty s reklamou
Buďte trendy a hledejte nové cesty
Možná to také znáte a zažíváte chvíle, kdy se nemůžete s kolegy shodnout, jak postupovat při práci v oblasti kreativy. Pokud se však u výroby videa či bannerů nemůžete domluvit opakovaně, doporučuji vám testovat různé varianty a najít takový styl spolupráce, který funguje. Možná vás trochu nasměrují moje osvědčené tipy níže:
- U videa vždy dobře fungují rychlé střihy. Žádná pomalá a dlouhá nuda s vyústěním na konci, ale spot, které je dynamický. Sledující musí ihned poznat, o co jde.
- Videa i grafické reklamy stojí na detailech. Například u reklamy na takovou oplatku je důležitý efekt křupnutí nebo výraz, jak si ji někdo labužnicky vychutnává.
- U jakéhokoli formátu určitě nezapomínejte na výzvu k akci (nadpisy, štítky, ceny, procentuální slevy) nebo použití typických tlačítek (koupit, chci to), které na příjemce stále perfektně zabírají.
- Sledujte trendy a nebojte se odbočovat od firemního vizuálu. Třeba v létě tvořte vždy v duchu aktuální letní tématiky. Grafickým trendem současnosti je používání gradientů, které mohou být u některých firem částečně extravagantní, ale určitě se jich nebojte, teď zkrátka letí
- Rozhodně věnujte pozornost i formátu. Já osobně netvořím veškeré grafické podklady, které jsou k dispozici pro obsahovou síť, YouTube nebo Facebook, ale pravidelně sleduji formáty, které mají největší podíl impresí (jsou dostupné běžně na internetu nebo v rámci Skliku vám je určitě poskytne váš account manažer). Sledujte tedy trendy – v mobilech a na „seznamáckých“ webech aktuálně jede formát 480x480 px. Naopak u orientace videa (šířka, výška nebo čtverec) jsem se nesetkal s ničím, co by výrazně změnilo podíl zásahu nebo počtu konverzí.
Nehledejte cestu v jednotnosti vizuálu a zkuste to jinak. Například taková videa na výšku jsou aktuálně hodně oblíbená, což můžeme vidět v rámci Instagramu, ale ani na YouTube už není takové video žádnou novinkou.
O tvorbě videoreklamy jsem se již rozepsal v článku dle metody ABCD od Googlu. Umění je udělat si scénář kampaní, které budou následovat v rámci uživatelské základny, jíž provedla interakci s první reklamou. Je tedy vhodné dalším příběhem nebo vizuálem zobrazovat těmto uživatelům pokračování. K tomu mohou sloužit mikrospoty, které se zobrazují před zhlédnutím videa, a často je nelze přeskočit. Jsou však tak krátké, že sledující příliš neobtěžují.
Podobně bych doporučoval tvořit reklamu i v rámci obsahové sítě formou statických bannerů. Zapomeňte na klasické výzvy typu „Zapomněli jste něco v košíku“. Komunikujte svoje další služby tak, aby budoucí zákazník pochopil, že jste prémiový obchod.
Na závěr pro vás mám ještě příklad zajímavého mikrospotu zde.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Experimenty s reklamou
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)