Experimenty s reklamou

Marek Wiener 20 / 08 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Experimenty s reklamou

Buďte trendy a hledejte nové cesty

Možná to také znáte a zažíváte chvíle, kdy se nemůžete s kolegy shodnout, jak postupovat při práci v oblasti kreativy. Pokud se však u výroby videa či bannerů nemůžete domluvit opakovaně, doporučuji vám testovat různé varianty  a najít takový styl spolupráce, který funguje. Možná vás trochu nasměrují moje osvědčené tipy níže:

  • U videa vždy dobře fungují rychlé střihy. Žádná pomalá a dlouhá nuda s vyústěním na konci, ale spot, které je dynamický. Sledující musí ihned poznat, o co jde.
  • Videa i grafické reklamy stojí na detailech. Například u reklamy na takovou oplatku je důležitý efekt křupnutí nebo výraz, jak si ji někdo labužnicky vychutnává.
  • U jakéhokoli formátu určitě nezapomínejte na výzvu k akci (nadpisy, štítky, ceny, procentuální slevy) nebo použití typických tlačítek (koupit, chci to), které na příjemce stále perfektně zabírají.
  • Sledujte trendy a nebojte se odbočovat od firemního vizuálu. Třeba v létě tvořte vždy v duchu aktuální letní tématiky. Grafickým trendem současnosti je používání gradientů, které mohou být u některých firem částečně extravagantní, ale určitě se jich nebojte, teď zkrátka letí 
  • Rozhodně věnujte pozornost i formátu. Já osobně netvořím veškeré grafické podklady, které jsou k dispozici pro obsahovou síť, YouTube nebo Facebook, ale pravidelně sleduji formáty, které mají největší podíl impresí (jsou dostupné běžně na internetu nebo v rámci Skliku vám je určitě poskytne váš account manažer). Sledujte tedy trendy –  v mobilech a na „seznamáckých“ webech aktuálně jede formát 480x480 px. Naopak u orientace videa (šířka, výška nebo čtverec) jsem se nesetkal s ničím, co by výrazně změnilo podíl zásahu nebo počtu konverzí.

Nehledejte cestu v jednotnosti vizuálu a zkuste to jinak. Například taková videa na výšku jsou aktuálně hodně oblíbená, což můžeme vidět v rámci Instagramu, ale ani na YouTube už není takové video žádnou novinkou.
 
O tvorbě videoreklamy jsem se již rozepsal v článku dle metody ABCD od Googlu. Umění je udělat si scénář kampaní, které budou následovat v rámci uživatelské základny, jíž provedla interakci s první reklamou. Je tedy vhodné dalším příběhem nebo vizuálem zobrazovat těmto uživatelům pokračování. K tomu mohou sloužit mikrospoty, které se zobrazují před zhlédnutím videa, a často je nelze přeskočit. Jsou však tak krátké, že sledující příliš neobtěžují.
 
Podobně bych doporučoval tvořit reklamu i v rámci obsahové sítě formou statických bannerů. Zapomeňte na klasické výzvy typu „Zapomněli jste něco v košíku“. Komunikujte svoje další služby tak, aby budoucí zákazník pochopil, že jste prémiový obchod.

Na závěr pro vás mám ještě příklad zajímavého mikrospotu zde.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Experimenty s reklamou

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Druhy kampaní a jejich měření

    Druhy kampaní a jejich měření

    Další prvek vaší marketingové strategie

    ZOBRAZIT
  • Vyzkoušejte metodu See Think Do Care

    Vyzkoušejte metodu See Think Do Care

    Užitečného pomocníka při tvorbě marketingové strategie

    ZOBRAZIT
  • Nezapomínejte na publikum

    Nezapomínejte na publikum

    Je to důležitá součást marketingové strategie

    ZOBRAZIT