29 / 03 / 2018
Jak nejlépe nastavit Zboží.cz?
Využijte zbožové srovnávače ve svůj prospěch
Hledáte způsob, jak inzerovat produkty na svém e-shopu? Jednou ze základních možností je reklama na tzv. zbožácích neboli zbožových srovnávačích. U nás se jedná zejména o známá jména jako Heureka a Zboží.cz, které vám mohu z vlastní zkušenosti doporučit.
V tomto článku se chci zaměřit hlavně na Zboží.cz, kde můžete svoje produkty účinně inzerovat. A právě proto jsem pro vás připravil tipů, jak tento srovnávač co nejvýhodněji nastavit, aby vám reklama přinesla kýžené ovoce.
Předem bych rád nastínil pár rozdílů mezi Heurekou a Zboží.cz. Přestože se jedná o podobné služby, panují mezi nimi určité rozdíly. Heureka disponuje velmi kvalitním párovacím nástrojem a poradí si i s položkami, u kterých nejsou přiřazené EAN kódy. Oproti tomu Zboží.cz je v tomto ohledu poněkud zastaralejší a pokud nemají produkty přidělený EAN, tak ke spárování bohužel nedojde.
Jestliže máte v nabídce jen několik jednotek zboží, potom vše jednoduše vyřešíte ručním párováním, ale e-shopy, které mají více jak 1000 produktů, by se mohly dostat do nepříjemných potíží. Dalším rozdílem je například bidding, protože u Zboží.cz můžete biddovat i fulltext.
Podívejte se na mé tipy a inspirujte se:
- Udělejte si audit vašeho XML feedu pro Zboží.cz
- Věnujte maximální úsilí pro správnou strukturu kategorií produktů
- Pokud je to možné, napárujte co nejvíce výrobků
- Pracujte s cenovými rozsahy a nenechávejte defaultní ceny za klik
- Zkuste vyplnit výdejní místa vašeho e-shopu
- Odpovídejte na vložené recenze na vašem profilu
- Nebojte se občas také využít nápovědu přímo od Zboží.cz
Moje doporučené vychytávky:
- MAX_CPC vs. MAX_CPC_SEARCH – Nastavte tyto hodnoty přímo přes feed. Ušetříte tak čas přihlašováním se do administrace a zdlouhavým dohledáváním produktů, které chcete biddovat. Pomocí MAX_CPC nastavte bidding v detailu produktu a výpisu kategorie, pomocí CPC_SEARCH můžete ovlivňovat umístění produktu ve vyhledávání a kategoriích.
- DELIVERY_DATE – Nastavte delivery date i pro položky, které nemáte skladem, ale reálně je můžete doručit do několika dnů. Na Zboží.cz můžete potom takové položky inzerovat a budou se zobrazovat se skladovou dostupností více jak týden.
- PODROBNÉ STATISTIKY – Využijte podrobných statistik, protože tak zjistíte, které TOP pozice vám unikají a kde naopak můžete trochu ubrat na ceně, abyste zbytečně bidding nepřepláceli.
- NÁVOD NA AUKCE – dobrým průvodcem je i tento PDF návod na Zboží.cz přímo od Seznamu.
Zboží.cz je velmi zajímavý kanál pro prodej různých produktů. Má však své mouchy, a tak je potřeba najít tu vlastní, ideální cestu, jak jej efektivně nastavit a neplýtvat při tom svým časem. Zkuste tedy využít tento můj návod, který vám může ušetřit čas i námahu.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak nejlépe nastavit Zboží.cz?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)